همکاری دومین برنده اسکار با«محمد(ص)»

اسکات ای. اندرسون سابقه همکاری با فیلمسازانی چون استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون و پیتر جکسون را دارد

اسکات اندرسون طراح سرشناس جلوه‌های ویژه در هالیوود که یک جایزه اسکار در کارنامه دارد، معتقد است فیلمی مانند «محمد (ص)» می‌تواند صنعت سینمای ایران را تغییر ‌دهد. به گزارش خبر آنلاین، مرحله پیش‌تولید پروژه سینمایی «محمد(ص)» همچنان ادامه دارد و قرار است به زودی فیلمبرداری آن نیز آغاز شود.طبق اعلام روابط عمومی این فیلم، طی هفته‌ گذشته سرپرست‌های گروه‌های مختلف فنی و هنری به ‌همراه مجید مجیدی کارگردان فیلم، در آخرین سفر مرحله‌ پیش‌تولید از لوکیشن‌های درنظرگرفته‌شده در حوالی بندرلنگه، عسلویه و کرمان بازدید کردند و در هر لوکیشن به ارزیابی نهایی محل و ثبت تصویری موقعیت پرداختند.در پایان این مجموعه سفرها، جلسه‌‌‌ای با حضور متصدیان دپارتمان‌های مختلف فیلم برگزار شد. در این جلسه که نزدیک به شش ساعت به‌ طول انجامید، گروه تهیه و تولید، گروه کارگردانی، گروه فیلمبرداری، گروه طراحی صحنه و گروه جلوه‌های ویژه حضور داشتند.

بخش عمده‌ای از مباحث این جلسه مربوط به ایجاد هماهنگی‌ بین اسکات اندرسون طراح جلوه‌های تصویری با دیگر دپارتمان‌های فیلم بود که بر اساس بازدید مجدد از لوکیشن‌ها باید در مشاوره با کارگردان فیلم به تصمیم‌گیری نهایی در مورد شکل قطعی سکانس‌های مورد نظر و کیفیت اجرای جلوه‌های ویژه در آنها دست می‌یافتند.

اندرسون درمورد طراحی سکانس‌های فیلم گفت: «در میان حوادث اصلی فیلم، بخش مربوط به حرکت لشکر ابرهه و جمع‌شدن آدم‌ها پیش از حمله‌ به مکه و حمله پرنده‌ها [ابابیل] خیلی عظیم است. همچنین کار دهکده‌ ماهیگیرها برای ما خیلی خیلی بزرگ است؛ چون کار با آب در هر نوع طراحی جلوه‌های ویژه‌ دشوار است. هردوی این سکانس‌ها کار تکنیکی و کار خلاقانه زیادی می‌خواهد. درحال حاضر، این دو سکانس کارهای اصلی ما هستند.»او در ادامه درمورد باورپذیر شدن فیلم گفت: «به مجیدی گفتم، به همه‌ کارگردان‌هایی که تاکنون با آنها کار کرده‌ام هم گفته‌ام؛ باید با جلوه‌های ویژه همان‌طور کار کرد که با بخش‌های دیگر فیلم، یعنی کارگردان‌ها همان جور که یک بازیگر را کارگردانی می‌کنند، همان‌طور که از فیلمبردار یک حرکت دوربین را می‌خواهند، یا برای نورپردازی فکر می‌کنند، همان‌طور هم باید به ما بگویند چه می‌خواهند و بگذارند خودمان نگران اجرای آن باشیم.»

اسکات ای. اندرسون متولد سال ۱۹۶۴ در نیویورک است و تاکنون در بیش از ۲۰ فیلم به عنوان انیماتور و سوپروایزر تصاویر کامپیوتری همین طور طراح یا سوپروایزر جلوه‌های تصویری همکاری داشته است.

از سوی دیگر، ویتوریو استورارو فیلمبردار سرشناس ایتالیایی و برنده سه جایزه اسکار مدیر فیلمبرداری پروژه «محمد (ص)» است.

قرار است «محمد (ص)» به صورت سه‌گانه‌ای سینمایی و مستقل از هم تولید شود که به مقاطع مختلف حیات پیامبر اسلام (ص) بپردازد. در اولین فیلم، قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت آغاز می‌شود و در ۱۲ سالگی ایشان به‌پایان می‌رسد.