گروه بازار پول- بانک مرکزی فهرست موسسه‌های اعتباری مجاز را به ۱۴ موسسه افزایش داد. مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری استانی و اداره ساماندهی و هماهنگی بانک‌ها و موسسات پولی غیر بانکی، در آخرین بررسی‌ها اسامی موسسات مالی و اعتباری مجاز سه موسسه مالی اعتباری مهر(بسیجیان)، کوثر و مشیز و ریحانه گستر را به فهرست قبلی اضافه کرد. در فهرست قبلی ۱۱ موسسه مالی و اعتباری، مولی‌الموحدین، صالحین، فرشتگان، ثامن‌الحجج، پیشگامان، عسکریه، فردوسی، آینده، قوامین، میزان و ثامن‌الائمه را مجاز اعلام کرده بود. بر این اساس، کلیه موسسات مالی و اعتباری فوق موظف به نصب تابلو یکسان «موسسه مالی و اعتباری.... در شرف تاسیس» تحت نظارت بانک مرکزی هستند و استفاده از هر گونه کلمه یا عبارت دیگر در تابلو ممنوع است.

همچنین این موسسات تا زمان دریافت مجوز فعالیت حق جابجایی ، افزایش شعب و تبلیغات را نداشته و موظف به رعایت نرخ سودهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی هستند.در اجرای مصوبات ستاد ساماندهی موسسات پولی غیر بانکی، تعاونی اعتبار امید جلین در موسسه مالی و اعتباری فردوسی تجمیع شده و با عنوان جدید مجاز به فعالیت است.

تولد ۱۴ موسسه مالی و اعتباری جدید حاصل انحلال و ادغام بیش از ۱۴۰۰ تعاونی اعتباری، صندوق قرض‌الحسنه و موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز در کشور است و با هدف ساماندهی سیستم پولی غیر بانکی کشور صورت گرفته است.