یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش مسکن را باید در قالب برنامه‌ای جامع مدیریت کرد، در غیر این صورت سیاست‌های جزئی اثری جز افزایش قیمت‌ها به دنبال ندارد. گئورک وارطان در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اتخاذ طرح‌ها و سیاست‌های چندگانه از سوی دولت در بخش مسکن گفت: تکثر طرح‌ها مشکلات بخش مسکن را برطرف نمی‌کند، بلکه عمقی و اجرایی بودن طرح‌ها رفع‌کننده چالش‌های این بخش است.

نماینده ارامنه شمال کشور، اتخاذ یک استراتژی واحد و جامع در بخش مسکن را وظیفه متولیان دولتی دانست و خاطرنشان کرد: نگاه بخشی به مسکن همان چالش‌هایی را که در بخش سوخت وجود دارد، استمرار می‌بخشد؛ بنابراین بخش مسکن را باید در قالب برنامه‌ای مدون و جامع مدیریت کرد، در غیر این صورت سیاست‌های بخشی و جزئی اثری جز افزایش قیمت‌ها در پی ندارد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفتم، افزایش تسهیلات بانکی را به نفع فرصت‌طلبان بخش مسکن و به ضرر اقشار فاقد خانه ارزیابی و تصریح کرد: افزایش تسهیلات بانکی در ظاهر به نفع اقشار فاقد توان مالی است، ولی در واقع زمینه سوءاستفاده فرصت‌طلبان بخش مسکن را فراهم می‌کند.

به گفته وارطان، هرقدر تلاش مسوولان برای افزایش مبلغ تسهیلات مسکن جهت خانه‌دار شدن اقشار فاقد مسکن بیشتر می‌شود، تلاش فرصت‌طلبان و واسطه‌های بخش مسکن نیز برای سود‌آوری بیشتر و مضاعف می‌شود، در حقیقت‌گویی فرهنگ این طیف از جامعه به شکلی نهادینه شده که همیشه یک قدم جلوتر از دلسوزان و در جهت عکس آنان، زمینه ناتوان‌تر کردن مردم را فراهم می‌کنند.