تولید آبگرمکن گازی در بوتان به 600 هزار دستگاه رسید
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی بوتان(سهامی عام) عصر روز چهارشنبه، بیست و نهم خردادماه جاری با حضور 87 درصد از سهامداران در تهران برگزار شد.
ریاست مجمع بوتان بر عهده شاهین خلیلی بود و آقای ابن الرضا به همراه خانم بیگدلی هم ناظران جلسه بودند، ضمن این که ‌آقای سمنانی دبیر مجمع بود. بر اساس این گزارش، شاهین خلیلی رییس مجمع بوتان و مدیر عامل این شرکت طی سخنانی به تشریح آخرین تحولات رخ داده در این شرکت بورسی پرداخت.

به گفته وی، گروه صنعتی بوتان در سال 86 رقمی بیش از 113‌میلیارد ریال سود شناسایی کرد.
وی با بیان این که شرکت صنعتی بوتان از نظر تیراژ تولید سومین تولید کننده آبگرمکن در دنیا است، گفت: در سال گذشته میزان تولید آبگرمکن در این شرکت به ۶۰۰ هزار دستگاه رسید.
مهندس خلیلی با بیان این که آبگرمکن بوتان تمام استانداردهای لازم جهت صادرات را دریافت کرده است، گفت: این شرکت در سال 87 برنامه صادرات آبگرمکن به اروپا را دنبال می‌کند، که این موضوع نشان دهنده سطح کیفیت محصولات شرکت است که با استانداردهای روز دنیا برابری می‌کند.
گفتنی است، گروه صنعتی بوتان با دارا بودن بیش از هزار و ۴۰۰سرویس کار در ۵۱۸ شهر، بزرگ‌ترین شبکه خدمات مشتریان را در کشور دارد. این شرکت در بخش تولید آبگرمکن ۹۰درصد بازار کشور را در اختیار دارد و کیفیت مناسب به همراه خدمات پس از فروش آن موجب شده است تا کالاهای چینی نتوانند خریداری در بازارهای داخلی داشته باشند و رقابت کنند. شوفاژ و کولر گازی از دیگر تولیدات شرکت محسوب می‌شود که در بازار از جایگاه مناسبی برخوردار است. گروه صنعتی بوتان در حالی رشد ۳۴درصدی فروش را برای سهامداران خود به ارمغان آورد که صنعت لوازم خانگی به دلیل ورود کالاهای چینی و عدم توان رقابت، با مشکلات جدی روبه‌رو است. گزارش خبرنگار ما از مجمع بوتان حاکی از آن است که سهامداران شرکت با اتفاق آرا با پرداخت ۳۹۰ریال سود به ازای هر سهم (قبل از کسر پاداش هیات مدیره) موافقت کردند، همچنین موسسه حسابرسی هژیران به عنوان حسابرس قانونی شرکت انتخاب و معرفی شد.