هزینه 230 میلیاردی شهرداری برای ساخت برج میلاد

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳۰میلیارد تومان برای برج میلاد هزینه شده است، گفت: صلاح نیست برای نگهداری از این برج دیگر از درآمدهای عمومی شهر استفاده شود. این مجموعه درآمدزا است و باید خودش هزینه‌های خود را تامین کند. محمدرضا واعظ مهدوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص هزینه‌های برج میلاد، گفت: برای برج میلاد از سال ۷۴ که آغاز عملیات آن بوده تا سال ۸۴، ۵۲میلیارد تومان هزینه برای آن صرف شده است.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران ادامه داد: از نیمه دوم سال ۸۴ تا پایان سال ۸۵ هزینه در نظر گرفته شده برای برج ۴۲میلیارد تومان بوده و نهایتا در سال ۸۶ که اوج پیشرفت فیزیکی کار بود، برای این پروژه ۱۰۰میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد.

به گفته واعظ مهدوی، از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰میلیارد تومان بودجه برای برج در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا عید سعید فطر بخش مهمی از کارهای برج به اتمام رسیده و بهره‌برداری از آن آغاز شود.

به گفته واعظ مهدوی، خود مجموعه برج میلاد، مرکز همایش‌ها، پارکینگ مرکزی، تاسیسات زیربنایی (آسانسورها، تاسیسات برق، مکانیکی و نظایر آن‌ها)، معابر و راه‌های دسترسی و محوطه‌سازی مجموعه یادمان در روز عید سعید فطر آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در خصوص فاز دوم پروژه برج میلاد گفت: هزینه‌های مورد نیاز برای اجرای کار در این فاز بستگی به طراحی و اقدامات آن دارد و احتمالا بخش عمده‌ای از کار توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران اضافه کرد: فاز دوم پروژه شامل مجموعه فضای پشتیبانی، تفریحی و تفرجی، گسترش پارکینگ، ساخت هتل و غیره است.

واعظ مهدوی در پاسخ به این پرسش که قبلا اعلام شده بود، روز عید سعید فطر برج میلاد افتتاح و بازدید از آن برای عموم مردم‌ آزاد می‌شود، ولی دوباره چند روز پیش از سوی مسوولان شهری اعلام شد، بازدید از برج میلاد تا دهه فجر فقط مختص اقشاری خاصی از جامعه است؟ گفت: ابتدا باید از برج بهره‌برداری آزمایشی شود.

وی ادامه داد: باید یک دوره تاسیسات برج مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گیرد تا نواقص آن برطرف شود.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران در خصوص هزینه‌های بازدیدکنندگان از برج میلاد گفت: تعرفه‌های این هزینه‌ها توسط شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده و مجموعه مدیریت برج میلاد باید این هزینه‌ها را از بازدیدکنندگان دریافت کنند.