ایسنا-تخفیف‌های نقدی که شرکت سایپادیزل در خصوص محصولات خود برای فروش ویژه عید فطر اعلام کرده، پس از آن احتمالا حذف خواهد شد.

مسوول یکی از نمایندگی‌های فروش شرکت سایپادیزل با اعلام این مطلب افزود: به عنوان مثال به احتمال قوی قرار است محصول فوتون که هم اکنون با قیمتی معادل ۲۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان به فروش گذاشته شده و دارای تخفیف نقدی ۵۰۰‌هزار تومانی است، پس از این فروش ویژه با قیمت نقدی معادل ۲۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان به فروش رسد که این مساله در مورد سایر محصولات سایپا دیزل نیز صدق می‌کند.

او توضیح داد: ما در دهکده جهانی زندگی می‌کنیم و وقتی که یک شرکت داخلی قیمت‌ها را افزایش می‌دهد، شرکت‌های خارجی نیز با توجه به حاشیه سود محدودشان، در فروش قطعات به ایران بازار کشورمان را مورد بررسی قرار می‌دهند و وقتی می‌بینند یک شرکت سود این چنینی در قبال فروش محصولات آنها دارد، اقدام به افزایش قیمت‌های ارسالی به ایران می‌کنند و در واقع قیمت‌های روز را در بازار ایران استعلام می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت محصولات سایپا دیزل نسبت به سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته قیمت کامیونت فوتون ۱۸‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان بود، در حالی که هم اکنون به ۲۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان (با ۵۰۰‌هزار تومان تخفیف نقدی) رسیده است. قیمت کامیون میدلام باری ۲ * ۶ سال گذشته حدود ۸۵‌میلیون تومان بود که هم‌اکنون به قیمتی معادل ۱۰۰‌میلیون تومان رسیده؛ کشنده T۳۷۵ سال گذشته قیمتی معادل ۵/۶۱ تا ۶۲‌میلیون تومان داشت، در حالی که هم‌اکنون قیمت این خودرو به ۶۹‌میلیون تومان (با ۵/۱‌میلیون تومان تخفیف نقدی) رسیده است. کامیون FH۴۴۰ جفت از ۱۳۰‌میلیون تومان در سال گذشته به ۱۴۰‌میلیون تومان در حال حاضر رسیده؛ کامیون FH۴۴۰ تک نیز از ۱۲۵‌میلیون تومان به ۱۳۵‌میلیون تومان رسیده؛ کامیونت بادسان نیز از ۲۸‌میلیون تومان به ۳۵‌میلیون تومان در حال حاضر رسیده و میدلام کمپرسی

۲ * ۴ از ۸۵‌میلیون تومان در سال ۸۶ به ۵/۹۱ تومان در حال حاضر (با تخفیف نقدی ۵/۱‌میلیون تومان) رسیده است.

وی درباره رتبه‌بندی اخیر نمایندگی‌های فروش سایپادیزل توضیح داد: اخیرا نمایندگی‌های فروش این شرکت به سه رتبه یک، دو و سه طبقه‌بندی شده‌اند که فقط ۵ نمایندگی در رتبه یک قرار گرفته‌اند.

به گفته او برخی معیارهای این شرکت برای این کار، شرایط فروش، خوش‌حسابی نمایندگی‌ها، نداشتن چک برگشتی و توان فروش محصولات بوده است.

گفته می‌شود که قرار است طبق رتبه‌بندی‌های صورت گرفته شرکت سایپا دیزل اقدام به تخصیص خودرو به نمایندگی‌های ذیربط کند. هم‌اکنون شرکت سایپا دیزل با شرکت‌های رنو، ولوو و برخی شرکت‌های چینی در حال همکاری است.