گروه بورس - شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است با توجه به نیاز نقدینگی جهت پرداخت‌های نقدی توسعه ناوگان، درنظر دارد مبلغ سه هزار میلیارد ریال از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی افزایش سرمایه دهد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، با توجه به صدور مجوز افزایش سرمایه کشتیرانی، شرکت می‌تواند ظرف ۶۰روز از صدور این مجوز با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده سرمایه خود را از مبلغ ۵هزار میلیارد ریال به مبلغ ۸هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

«حکشتی» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به خردادماه امسال را با ۵هزار میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۱۰ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت در گزارش ۹ماهه منتهی به اسفند ۸۷ توانست با تحقق ۴۰۵ریال سود به ازای هر سهم معادل ۷۹درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش دهد. همچنین درآمد حاصل از حمل بار و خدمات «حکشتی» تا پایان دوره ۹ماهه منتهی به اسفندماه به مبلغ ۱۱هزارو ۵۵۵میلیاردو ۱۴۲میلیون ریال رسید که معادل ۷۱درصد از بودجه پیش‌بینی شده امسال شرکت را محقق کرده است.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد «حکشتی» برای سال مالی منتهی به خردادماه ۸۸ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل ۷درصد افزایش درآمد حاصل از حمل بار و خدمات، ۲۹درصد افزایش بهای تمام شده خدمات ارائه شده، ۴۷درصد کاهش سود عملیاتی و ۴۷درصد کاهش سود پس از کسر مالیات نشان می‌دهد.

همچنین شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره «حکشتی» درنظر دارد مبلغ یک هزارو ۱۹میلیاردو ۹۳۵میلیون ریال (حدود ۲۰۴ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به خردادماه امسال پیشنهاد کند.