اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر‌فنی شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجد سلیمان از حفر یک حلقه چاه آزمایشی در این شرکت خبرداد‌. قربانعلی احمدی میرقائد اظهار کرد: این حلقه چاه که به نام ۳۱۷ شناسایی می‌‌‌شود بر روی مخزن ژوراسیک و به منظور تامین تعهد تولید گاز برنامه شده، در حال حفاری است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌‌‌شود میزان گاز تولید شده از این چاه ۲۰‌میلیون فوت مکعب در روز باشد که در صورت موفقیت‌آمیز بودن لایه گراون امکان افزایش تولید خواهیم داشت‌. این مقام مسوول بیان داشت: عمده گاز تولید شده مخزن ژوراسیک جهت فرآوری به پتروشیمی ‌‌‌رازی تحویل داده می‌‌‌شود و بخشی از آن نیز برای تزریق به چاه‌‌های نفت جهت استفاده مجدد این شرکت قرار می‌‌‌گیرد‌.

احمدی میرقائد، همچنین از حفاری یک حلقه چاه نفت جدید در این شرکت خبر داد و گفت: چاه شماره ۲۴ لالی به منظور تامین تعهد تولید توسط متخصصان این شرکت و همکاری ادارات مهندسی نفت و حفاری به طور کامل تعمیر و به خط تولید بازگشتند‌.

وی تصریح کرد: با انجام این اقدامات به میزان یک تا دو هزار بشکه به توان تولید نفت برای تامین تعهد تولید این شرکت افزوده خواهد شد. توان تولید این شرکت در حال حاضر روزانه ۱۳۰هزار بشکه نفت خام و ۳۸۰‌میلیون فوت مکعب گاز است‌.