گروه استان‌ها - مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران بر اجرای دقیق و سریع عملیات اجرایی بزر‌گ‌ترین نیروگاه خاورمیانه در دماوند تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، محمد بهزاد در دیدار از نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند بر اهمیت این نیروگاه تاکید کرد و با بیان این که بخش گاز این نیروگاه شامل ۱۲ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی است که هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است، افزود: این طرح پس از تکمیل بخش بخار به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه خاورمیانه خواهد بود.

وی با اشاره به این که بخش بخار این طرح در ۶ واحد ۱۶۰ مگاواتی ساخته می‌شود پیشرفت این بخش از نیروگاه را در‌حال‌حاضر مناسب ارزیابی کرد.

بهزاد تصریح کرد: با بهره‌برداری کامل از همه واحدهای نیروگاه ظرفیت تولید برق این طرح به بیش از ۲هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.وی در عین حال نزدیکی این نیروگاه به تهران را از دلایل اهمیت طرح دانست و با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط همه دست اندرکاران طرح بر تسریع در اجرای عملیات اجرایی تاکید کرد.

مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند نیز با اشاره به پیشرفت این طرح گفت: در‌حال‌حاضر پیشرفت فیزیکی واحد اول طرح بیش از ۴۷درصد، واحد دوم بالاتر از ۲۲درصد و واحد سوم نیز بیش‌از ۱۵ درصد است.

محب علیان خاطر نشان ساخت: در اجرای بخش‌های مختلف تاکنون بیش از یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۱۷هزار متر مکعب بتون ریزی و ۴میلیون کیلوگرم آرماتور بندی صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: تاکنون ۲۳ تن اسکلت فلزی در این نیروگاه به کار رفته است.

براساس این گزارش نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بیشترین بازده را در میان دیگر انواع نیروگاه‌های حرارتی دارند.