سپاهان در یک فینال مهیج آسیایی

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان به دیدار پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا راه پیدا کرد.

نماینده ایران در دیدار برگشت نیمه پایانی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب در ورزشگاه آل‌نهیان امارات به مصاف تیم الوحده امارات رفت و با ارائه یک بازی منطقی و کسب نتیجه تساوی بدون گل برای نخستین بار از آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان به عنوان نماینده کشورمان راهی دیدار پایانی شد. سپاهان در این بازی با توجه به نیاز حریف به پیروزی با اداره بازی،‌ خلق چندین موقعیت گلزنی و بستن راه‌های نفوذ تیم اماراتی با استفاده از پاس‌های عمقی و نفوذ از دو جناح اجازه نداد تا تیم الوحده به هدفش که پیروزی در این دیدار بود، دست یابد.

بازیکنان تیم اماراتی نیز که از ابتدای بازی سراسمیه به دنبال گلزنی بودند با بی‌دقتی فرصت‌هایشان را از دست دادند تا سپاهان ایران با کسب نتیجه لازم در این دیدار و با توجه به برتری ۳ بر ۱ در دیدار رفت با همین نتیجه صعود کرده و حریف «اوراوا ردز» ژاپن در دیدار پایانی شود.

پیش از این در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بهترین عملکرد به تیم پاس اختصاص داشت که به مرحله‌ یک چهارم نهایی راه یافته بود.

در پایان مربیان دو تیم به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با این بازی پرداختند که در زیر می‌خوانید: سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با ابراز خوشحالی از صعود تیمش به دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، این موفقیت را برای فوتبال ایران با اهمیت برشمرد.

لوکابوناچیچ پس از برتری تیمش مقابل الوحده امارات با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران حاضر در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی گفت: من فکر می‌کنم امروز نمایش خوبی را از خود برجای گذاشتیم. صرفا برای دفاع محض مقابل الوحده به امارات نیامده بودیم و اهداف متفاوت را در این بازی دنبال می‌کردیم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مدافعان تیمش خاطرنشان ساخت: ما توانستیم به خوبی از اندوخته خود در بازی رفت حفاظت کنیم و با دفاعی هدفمند به حریف حتی اجازه گلزنی ندادیم. با این حال در ضدحملات بارها تا آستانه گلزنی پیش رفتیم اما به نتیجه نرسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اذعان به اینکه تیمش از تفکر خود برای حفظ برتری به دست آمده در بازی رفت استفاده کرد، افزود: احساس می‌کنم سپاهان در هر دو بازی رفت و برگشت برتر از الوحده بود و با شایستگی جواز حضور در دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را به دست آورد. بوناچیچ با خوشحالی و رضایت از صعودش تیمش به دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا یاد کرد و افزود: این پیروزی بیش از آنکه برای باشگاه سپاهان مهم باشد، برای فوتبال ایران دارای اهمیت است که می‌تواند پس از سال‌ها حضور در دیدار نهایی یک رویداد مهم آسیایی را تجربه کند.

وی غلبه بر الوحده امارات و صعود به دیداری نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان را موفقیتی ارزشمند برای این باشگاه، شهر اصفهان و فوتبال ایران خواند و افزود: من صادقانه اعتراف می‌کنم که هرگز انتظار نداشتم تیم سپاهان تا این مرحله از مسابقات صعود کند.

بوناچیچ درباره حضور در دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به اظهار نظری عجیب پرداخت و گفت: در حال حاضر من به دیدار فینال فکر نمی‌کنم. از موفقیت تیم سپاهان خیلی خوشحالم و می‌خواهم در کنار بازیکنانم جشن بگیرم.

وی با احترام از تیم فوتبال اوراوا ردز ژاپن حریف تیمش در دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا یاد کرد و افزود: من بازی اوراوا را دیده‌ام. این تیم یکی از قدرتمندترین تیم‌های ژاپن است که به شیوه بازی که ارائه می‌کند احترام می‌گذارم.

سرمربی سپاهان با اشاره به فوتبال قدرتمند ژاپن، عنوان کرد: ژاپنی‌ها فوتبال سرعتی و قدرتمند دارند. رقابت سپاهان و حریف ژاپنی، مانند رقابت موتور سوزوکی با ماشین پیکان است. سطح فوتبال و امکانات ژاپن بسیار بیشتر از ایران است؛ اما تلاش خود را انجام می‌دهیم تا موفق شویم. وی افزود: نمی‌توانم قول قهرمانی سپاهان را بدهم؛ اما تمام تلاش را برای کسب موفقیت انجام خواهم داد. بوناچیچ در مورد شایعه سرمربیگری خود در تیم ملی ایران گفت: این موضوع را قبول نمی‌کنم. مربیگری در تیم ملی بسیار خطرناک است. نمی‌خواهم به این موضوع فکر کنم. اینگونه راحت‌تر می‌توانم به فوتبال ادامه بدهم.

سرمربی تیم فوتبال الوحده امارات هم پس از شکست تیمش مقابل سپاهان ایران گفت: تیم من برای جبران شکست در بازی رفت دست به تلاشی گسترده زد اما نتوانست مقابل سپاهان به نتیجه مورد نظر دست یابد. وی غلبه بر سپاهان را امری دشوار برای تیمش خواند و افزود: من فکر می‌کنم مقابل سپاهان بهترین کاری که می‌توانستیم را انجام دادیم. ما در این بازی به هر ترفندی متوسل شدیم و شانس‌هایی هم روی دروازه سپاهان خلق کردیم اما نتوانستیم به آنچه مدنظرمان بود دست یابیم. وی اذعان داشت: من فکر نمی‌کنم تیم الوحده بازی بدی را مقابل سپاهان انجام داده باشد، هنوز هم می‌گویم و اعتقاد دارم که تیم من لیاقت برد سپاهان و صعود به دیدار نهایی را داشت و اگر در بازی رفت با نتیجه ۳ بریک مغلوب نمی‌شد به این مهم دست می‌یافت.

حضور سپاهان در جام باشگاه‌های جهان

تیم فوتبال سپاهان که در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با پیروزی بر الوحده امارات با نتیجه سه بر یک به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه یافت، جواز حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را نیز دریافت کرد. براساس این گزارش، رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان که همه ساله با میزبانی ژاپن برگزار می‌شود، این دوره نیز در ماه دسامبر ۲۰۰۷ با میزبانی این کشور برگزار خواهد شد، این در حالی است که با توافق کشور ژاپن و مسوولان فیفا مقرر شده در این رقابت‌ها هر سال نماینده‌ای از کشور میزبان به طور ثابت حضور داشته باشد. بر این اساس با توجه به حضور تیم سپاهان و «اوراواردز» ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا، حضور تیم سپاهان به عنوان نماینده قاره آسیا در جام باشگاه‌های جهان از هم‌اکنون قطعی است. تاکنون حضور تیم‌هایی مانند میلان( اروپا)، الاهلی مصر(آفریقا) و آمریکا کلاپ (آمریکای شمالی) در این‌رقابت‌ها نهایی شده است.