بازتاب تساوی سپاهان و اوراواردز

گروه ورزش- پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی نوشت: تساوی تیم‌های سپاهان ایران و اوراواردز ژاپن در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در اصفهان به معنی برتری اندک نماینده ژاپن است.

بنابر نوشته این پایگاه اینترنتی، تیم سپاهان که‌دردو دوره دیگر حضور در جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا نتوانسته بود از مرحله گروهی بالاتر برود در دور رفت مسابقه فینال جام‌ قهرمانان ‌باشگاه‌های آسیا مقابل اوراوارز در فولاد شهر اصفهان به‌تساوی ۱-۱ رضایت داد تا بازی رفت با برتری اندک این‌تیم ژاپنی خاتمه یابد. حملات کم دقت سپاهان در نیمه اول، تهدیدی جدی علیه اوراوا ایجاد نکرد و اوراوا که عنوان قهرمانی باشگاه‌های ژاپن (جی لیگ) را در اختیار دارد، در آخرین دقیقه نیمه اول مسابقه، توسط رابسون پونته، بازیکن برزیلی خود به گل دست یافت.

اما سپاهان، قهرمان جام حذفی ایران، با آغاز نیمه دوم جریان بازی را تغییر داد و محمود کریمی کمتر از یک دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، توپی سرگردان را به تیر عمودی میهمان ژاپنی زد و با استفاده از موقعیت ایجاد شده با برگشت توپ، گل مساوی را به ثمر رساند.

محرم نویدکیا، عمادمحمد رضا و محسن حمیدی هم موقعیت‌های دیگری برای گل زنی در اختیار داشتند اما هیچ کدام از این موقعیت‌ها به گل تبدیل نشدند.

بازی خوب سپاهان در نیمه دوم ادامه پیدا کرد اما آنها نتوانستند گل دیگری را به ثمربرسانند تا اوراوا ردز، با پشتوانه «گل مساوی به ثمر رسیده در خانه حریف» زمین را ترک کند.

سپاهان و اوراوا، که هر دو اولین تیم از کشورهای خود هستند که به فینال جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا راه یافته اند، روز چهارشنبه، ۱۴ نوامبر در ورزشگاه سایتامای ژاپن باهم دیدار خواهند کرد تا بازی برگشت فینال را برگزار کنند.

آخرین باری که تیمی ایرانی در رقابت‌های باشگاهی آسیا قهرمان شد به سال ۱۹۹۲باز می‌گردد که پاس الشباب عربستان سعودی را در فینال شکست داد. پس از آن استقلال در سال ۱۹۹۹به فینال مسابقات قهرمانی آسیا رسید که در فینال ۱-۲مغلوب جوبیلو ایواتا شد.

در مسابقه هفته آینده، کسب هر نتیجه‌ای ضعیف تر از تساوی ۱-۱از سوی سپاهان (باخت، یا تساوی بدون گل)، دربرابر اوراوا، باعث قهرمانی این تیم ژاپنی خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال «فولاد مبارکه سپاهان» در پایان این بازی گفت: این تیم همچنان از شانس کسب عنوان قهرمانی جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا برخوردار است.

«لوکا بوناچیچ» شامگاه چهارشنبه پس از تساوی تیمش در دیدار رفت فینال جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا در جمع خبرنگاران افزود: شناخت ما از تیم «اوراواردز» بیشتر شد و این شانس را داریم که در بازی برگشت موفق شویم.

او گفت: ما در نیمه اول با سیستم ۲-۴-۴ بازی کردیم ولی دو جناح ما دچار مشکلاتی بودند و خواسته‌های ما را برآورده نکردند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان افزود: در نیمه دوم به سیستم ۳-۴-۳ تغییر تاکتیک دادیم و توانستیم به دروازه حریف نزدیک شویم.

وی افزود: گل اوراواردز برای ما غیرقابل پیش بینی بود و تیم ما این گل را به راحتی به آنها تقدیم کرد.

بوناچیچ از تعویض‌های خود در ابتدای نیمه دوم ابراز رضایت کرد و افزود: با این حال، «حسین کاظمی» می‌توانست بازی بهتری ارائه دهد.

وی به‌تنها شکست تیم سپاهان در جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و افزود: رسیدن به دیدار پایانی این رقابت‌ها برای فوتبال سپاهان ارزشمند و قابل توجه است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: ما برای کسب جام قهرمانی ۹۰ دقیقه دیگر در ژاپن فرصت داریم و در این راستا تمام توان خود را به کار خواهیم بست. وی دلیل تعویض «محمود کریمی» در نیمه دوم مسابقه را گرفتگی عضله این بازیکن عنوان کرد.