«آتشکار» و  جایزه«نوآوری در سینما»از مونترال

نگاه سوم- جشنواره فیلم مونترال با اعطای دو جایزه به فیلم‌هایی از سینمای ایران به‌کار خود پایان داد. مراسم اختتامیه سی‌وسومین جشنواره فیلم مونترال کانادا شب گذشته برگزار شد و فیلم‌های «آتشکار» به کارگردانی محسن‌امیریوسفی و «وقتی لیموها زرد شدند» به کارگردانی محمدرضا وطن‌دوست از ایران موفق به دریافت جایزه شدند.

فیلم سینمایی «آتشکار» جایزه «نوآوری درسینما» را از بخش اصلی سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم مونترال دریافت کرد. هیات داوران این جشنواره در بیانیه خود تلاش موفق برای «ابداع زبان جدید سینمایی» و نیز تفاوت ساختاری «آتشکار» با دیگر فیلم‌های حاضر در فستیوال را دلیل اهدای این جایزه اعلام کرد. گفته می‌شود که با توجه به نقدهای مطبوعات و نظرات کارشناسان جشنواره انتظار می‌رفت فیلم سینمایی «آتشکار» در رشته‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه نیز موفق به دریافت جایزه گردد که به علت قانون اهدای تنها یک جایزه به هر فیلم، از دریافت تندیس‌های این دو بخش محروم شد.

محسن امیریوسفی پس از دریافت جایزه، ضمن تشکر از تمام کسانی که در ساخت این فیلم به او کمک کردند، این جایزه را به مردم ایران و فیلمسازان جوان و مستقل آن تقدیم کرد. «سرژ لوژیک» رییس قدیمی این فستیوال پس از دریافت این جایزه توسط امیریوسفی گفت، این جایزه نشانه‌ای بزرگ از تغییرات در سینمای ایران و حضور قدرتمند فیلمسازان جوان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی است.