6 نفر عامل تعطیلی بازار طلا هستند

حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان در سر مقاله دیروز این روزنامه، ۶ تاجر طلا را عامل تعطیلی بازار طلا دانست و نوشت‌: تقریبا تمام سود واردات سالانه ۱۰۸ تن مصنوعات طلا و جواهر قاچاق در جیب یک گروه ۶ نفره می‌رود! به بیان دیگر، هریک از‌این ۶ نفر سالانه سود حاصل از فروش ۶۱۲ میلیارد تومان مصنوعات طلا و جواهر قاچاق را به جیب نامبارک خود می‌ریزند. کیهان می‌نویسد‌: یکی از‌این ۶ نفر برای یک سال فقط ۱۵۰ هزار تومان مالیات می‌پردازد، یعنی ماهانه ۱۲ هزار و پانصد تومان و‌این در حالی است که یک کارگر یا کارمند با حقوق ماهانه ۶۰۰هزار تومان، برای هر ماه مبلغ ۱۶هزار و ۲۵۰ تومان مالیات حقوق می‌پردازد. یعنی ۳هزار و هفتصد و پنجاه تومان بیشتر از آن تاجر قاچاقچی طلا و جواهرات. کیهان می‌نویسد‌: همین گروه ۶ نفره از صنف طلا و جواهر با قاچاق سالانه ۳۶۷۲ میلیارد تومان، با بهره‌گیری از عوامل اجاره‌ای، حمایت‌های بیرونی و پشتیبانی روانی تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه، بازار طلا و جواهر را به تعطیلی کشانده‌اند. آنها دو سال قبل نیز هنگامی‌که «قانون مالیات بر ارزش افزوده» وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده بود، با توهم پراکنی و دروغ‌بافی درباره اهداف‌این قانون، نه فقط تن به اجرای آن ندادند بلکه به فریب افکار بازاریان محترم و هم صنف‌های خود نیز دست زده و بازار را به تعطیلی کشاندند.

شریعتمداری می‌افزاید‌: متاسفانه دولت به جای تاکید بر اجرای قانون با‌این کلان سرمایه‌داران مفت خور و باج خوار مدارا کرد و عملیات اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده را به تعویق‌ انداخت. دو سال بعد، یعنی همین روزها همان گروه ۶ نفره که ارقام چند میلیارد تومانی برایشان مثل «علف خرس» است، به مقابله با اجرای قانون یاد شده برخاستند و با بهره‌گیری از اهرم تطمیع و تهدید!! باردیگر کرکره‌ها را پایین کشیدند.

کیهان در پایان می‌نویسد‌: دولت و مجلس و دستگاه قضایی کشور به عنوان نمایندگان مردم حق ندارند‌این حق مسلم ملت را نادیده بگیرند و غارتگران بیت‌المال را به حال خود رها کنند. برای نظام جمهوری اسلامی‌ که پرچمدار عدالت خواهی است و به همین منظور پنجه در پنجه قدرت‌های استکباری‌انداخته و آنان را به زانو درآورده است، شایسته- و بایسته هم- نیست که از کنار باج خواهی و غارتگری کلان سرمایه‌داران بی‌تفاوت عبور کند. مخصوصا آنکه اکثریت متعهد صنف یاد شده نیز از‌این عده‌اندک و کم شمار دل پرخونی دارند...چرا یک بار و برای همیشه به ‌این بازی خاتمه نمی‌دهید؟! راستی!‌ آیا هیچ تصور کرده‌اید که اخلال در عرضه طلا و جواهر چه مصیبت خنده داری است؟!