افت قیمت انواع تلویزیون در بازار

بازار دیجیتال- قیمت انواع تلویزیون با برندهای مختلف طی دو ماه اخیر در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و در برخی موارد ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی ماه‌های اخیر، با توجه به رکود حاکم بر بازار و بر پایه سیاست‌های شرکت‌های تولید و عرضه کننده قیمت انواع تلویزیون، به ویژه نمونه‌های LED در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

نمایندگی‌های فروش نیز با تایید این موضوع، گفتند بیشترین کاهش قیمت در مورد نمونه‌های LED اعمال شده است که دلیل آن هم تقاضای اندک برای این تلویزیون‌ها است.

حافظ پخش، یکی از عرضه‌کنندگان تلویزیون‌های سامسونگ با بیان این مطلب که سامسونگ طی دو ماه گذشته قیمت محصولاتش را در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ و در مورد برخی از برندها ۳۰۰ هزار تومان کاهش داده است گفت، این اتفاق با توجه به سیاست‌های خاص شرکت سامسونگ اتخاذ شده است و این موضوع تا حدودی روی میزان تقاضا تاثیر گذاشته است.

جی وی سی نیز از کاهش قیمت‌ها در بازار طی ماه‌های اخیر خبر داد.

یکی از نمایندگی‌های فروش لوازم صوتی و تصویری سونی نیز اعلام کرد قیمت نمونه‌های LED با برند سونی در بازار کاهش یافته است.

البته اکثر شرکت‌های عرضه کننده دلیل کاهش قیمت این محصولات را فراهم کردن زمینه برای ورود مدل‌های جدید که پس از سال نوی میلادی وارد بازار می‌شوند عنوان کردند. اما فعالان بازار ادعا می‌کنند این کاهش قیمت به دلیل رکود حاکم بر بازار و تقاضای اندک برای محصولات صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون‌های LED صورت گرفته است.

فروشندگان همچنین به کاهش قیمت انواع سینمای خانگی و دی وی دی پلیر اشاره کرده و می‌گویند، طی مدت اخیر قیمت این کالاها نیز در حدود ۲تا ۵ درصد کاهش یافته است.محمدی، یکی از فعالان بازار در این‌باره می‌گوید، طی مدت اخیر بسیاری از شرکت‌ها که از ارائه پروموشن و هدایای ضمن خرید بابت فروش محصولات خود نتیجه‌ای نگرفته بودند، ارائه این هدایا را از برنامه خود حذف کردند و در حال حاضر تنها یکی دو شرکت به این کار مبادرت می‌ورزند. به گفته آنها این شرکت‌ها هدایای گرانبهاتری را بابت خرید به مشتری ارائه می‌دهند.

به گفته آنها، اما برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند برای جلب نظر مشتری از پروموشن‌های قیمتی استفاده کنند که به نظر می‌رسد این روش موثرتر بوده است.