از 27 اسفند 89 تا پایان روز نهم فروردین بیش از 116 میلیون نفر سفر در کشور انجام شد.

رییس ستاد دائمی تسهیلات نوروزی با بیان اینکه آمار تعداد سفرهای نوروزی و مسافران جابه‌جا شده در شهرهای مختلف از ۲۷ اسفندماه محاسبه شده است،
در این باره گفت: با وجود هدفمند شدن یارانه‌ها، مردم مدیریت خوب و هدفمندی در سفرهای نوروزی خود داشتند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار تعداد مسافران تا آخرین ساعات روز نهم محاسبه شده است، افزود: تا پایان ۹ فروردین‌ماه سال ۹۰، بیش از ۱۱۶ میلیون و ۸۹۷ هزار نفر سفر در جاده‌ها و شهرهای سراسر ایران صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: با توجه به اینکه این تعداد سفر در نوروز سال 89، حدود 93 میلیون و 409 هزار نفر سفر بوده، این رقم در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است.
وی تصریح کرد: به لحاظ نفر سفر استان‌های قم، مازندران، اصفهان، فارس و هرمزگان بیشترین مسافر را داشته‌اند که استان قم با رشد چشمگیر ۵/۳۷ درصد بیشترین تعداد نفر سفر را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: از 27 اسفندماه تا پایان روز نهم فروردین ماه سال‌جاری، 40 میلیون و 41 هزار نفر شب اقامت در مراکز خدماتی داشته‌ایم که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 31 میلیون و 669 هزار اقامت بوده و رشد 4/26 درصدی داشته است. رییس ستاد دائمی تسهیلات نوروزی کشور ادامه داد: در بخش نفر شب اقامت نیز استان‌های مازندران، فارس، گیلان، بوشهر و اصفهان بیشترین مسافر را داشته‌اند. وی خاطرنشان کرد: البته در مقایسه با سال گذشته در بخش نفر شب اقامت استان مازندران بیشترین رشد را داشته است.
قم میزبان ۸ میلیون مسافر نوروزی
استاندار قم نیز در این‌باره گفت: 8 میلیون مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات تا پایان روز نهم فروردین به شهر قم سفر کرده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین موسی‌پور، استاندار قم با اشاره به سفرهای نوروزی به شهر قم گفت: از روز ۲۵ اسفند ماه سال ۸۹ تا روز نهم فروردین‌ماه بیش از۸ میلیون مسافر به استان قم وارد شده و حدود ۸۰۰ هزار نفر در استان اقامت داشته‌اند.
بازدید 6 میلیون و 750 هزار گردشگر از استان بوشهر
همچنین دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان بوشهر از بازدید ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار گردشگر از این استان خبر داد.
احمد دشتی در بازدید از اماکن گردشگری شهرستان کنگان اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در نوروز سال جاری فعالیت بسیار خوب و قابل‌قبولی داشته است. مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از بازدید بیش از 6 میلیون و 750 هزار گردشگر از بوشهر خبر داد و یادآور شد: از ابتدای تعطیلات نوروزی بیش از 6 میلیون و 750 مسافر و گردشگر از مناطق مختلف استان بوشهر بازدید کرده‌اند و شاهد یک رکورد بی‌نظیر در جذب گردشگر در استان هستیم.
دشتی تصریح کرد: میزان درآمد استان بوشهر در تعطیلات نوروزی امسال نیز با رشد چشمگیری مواجه شده و تاکنون بیش از
210 میلیارد ریال درآمدزایی برای استان حاصل شده و این در حالی است که در تعطیلات نوروز سال گذشته در مجموع حدود 180 میلیارد ریال درآمدزایی داشته‌ایم.
ورود ۵/۴ میلیون زائر در هفته اول تعطیلات به مشهد مقدس
براساس این گزارش، استاندار خراسان رضوی، از ورود بیش از 5/4 میلیون زائر و گردشگر به مشهد مقدس، طی هفته اول تعطیلات نوروز، خبر داد.
محمود صلاحی با بیان این مطلب، اظهار کرد: مشهد با توجه به وجود بارگاه امام رضا (ع) جایگاه ویژه ای در کشور دارد و اکثر قریب به اتفاق مردم، سفرهای خود را از مشهد مقدس آغاز می کنند.
شاهچراغ شاهد بیش از 5 میلیون زائر نوروزی
فرماندار شیراز با اشاره به استقبال بی‌نظیر زائران در ایام نوروز امسال از حرم مطهر شاهچراغ (ع) عنوان کرد: حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ایام تعطیلات سال ۹۰ و در هشت روز اول فروردین ماه بیش از ۵ میلیون زائر داشته است که با توجه به حجم عظیم مسافران باید اقدامات اساسی انجام شود.
به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی با بیش از دو هزار جاذبه طبیعی، تاریخی، مذهبی و باستانی یکی از مناطق مستعد برای پذیرش گردشگران نوروزی است.فراهانی افزود‌: استان مرکزی قابلیت آن را دارد که به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل شود و رشد 25 درصدی سفرهای نوروزی به این استان در تعطیلات نسبت به مدت مشابه قبل بیانگر این قابلیت مهم است.
۴ میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی به گیلان رفتند
دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای گیلان از ورود چهار میلیون مسافر به استان خبر داد.
امید عزیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: از ۲۵ اسفند ماه تا دو روز گذشته چهارمیلیون مسافر وارد گیلان شدند که حدود ۸۰۰ هزار نفر بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
وی اظهار کرد: وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مکان‌های زیارتی در مناطق مختلف گیلان باعث شده تا این استان در ردیف مناطق گردشگرپذیر کشور قرار گیرد.
افزایش ۴۰ درصدی گردشگر به منطقه آزاد انزلی
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از افزایش 40 درصدی ورود گردشگر به این منطقه در ایام نوروز خبر داد.
علیرضا بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: از ۲۵ اسفند تا پنجم فروردین ماه سال ۹۰ در حدود ۵۵۰ هزار گردشگر وارد محدوده منطقه آزاد انزلی شده و از امکانات و تسهیلات این سازمان بهره بردند، این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴۵ هزار نفر بوده است.