دایی در نبرد با سرخابی ها

برنامه‌ بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر جمعه ۱۱/۱۲/۸۵

*فجر شهید سپاسی شیراز- فولاد خوزستان ساعت ۱۴:۴۵ ورزشگاه حافظیه شیراز.

*پیکان تهران- ابومسلم خراسان ساعت ۱۴:۴۵ ورزشگاه ایران‌خودرو تهران.

*مس کرمان- صباباطری تهران ساعت ۱۴:۴۵ ورزشگاه سلیمی کیاکرمان.

*پاس تهران- راه‌آهن تهران ساعت ۱۴ ورزشگاه دستگردی تهران.

*استقلال اهواز- برق شیراز ساعت ۱۴ ورزشگاه تختی اهواز.

*سایپا تهران- پرسپولیس تهران ساعت ۱۶ ورزشگاه آزادی تهران. گروه ورزش-«اگر می‌خواهیم به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار باشیم باید سایپا، پاس و استقلال را ببریم». این حرف‌های کاپیتان پرسپولیس، قبل از بازی با سایپا بود. او به همراه هم‌تیمی‌هایش تصمیم گرفتند تا امتیازات از دست رفته را جبران کنند. آنها برای کم‌کردن اختلاف امتیازاتشان با صدر جدول باید تلاش بیشتری کنند. این موضوع باعث شده تا انگیزه بین بازیکنان پرسپولیس بیشتر از قبل شود و چند روز مانده به بازی با سایپا برای آنها کری بخوانند.

البته پرسپولیس بعد از شکست مقابل پیکان کاملا بحران‌زده شد. شکست با ۴گل برای این تیم و طرفدارانش باورکردنی نبود. اما این اتفاق افتاد تا دنیزلی و شاگردانش با جدیت بیشتری بازی‌ها را دنبال کنند. سرمربی پرسپولیس برای اینکه تیمش بدون حاشیه و جنجال لیگ را ادامه بدهد، تمرینات تیمش را در محلی دور از چشم هواداران برگزار می‌کند تا شاید این ترفند به تیمش کمک کند. نکته جالب توجه اینکه دریاسالار دیروز در تمرینات تیمش حاضر نشد! او در این باره می‌گوید: «باز هم سرما خوردم. شرایط مناسبی نداشتم به همین خاطر در تمرینات حاضر نشدم. البته برنامه‌هایم برای بازی با سایپا را به نورالدین داده‌ام تا طبق برنامه تمرینات دنبال شود».

به هر حال دنیزلی و بازیکنان پرسپولیس محکوم به برد سایپا هستند. آنها برای کم‌کردن انتقادات و فشارهای درونی مجبورند، تیم صدر جدول را شکست دهند. چون باخت مقابل این تیم برای دنیزلی وحتی انصاری‌فرد می‌تواند عواقب ناخوشایندی در پیش داشته باشد. انصاری‌فرد و حمایت‌های بیش از اندازه‌اش از این مربی باعث شده تا مورد انتقاد قرار بگیرد. حالا اگر پرسپولیس مقابل سایپا نتیجه نگیرد، همه چیز روی سر او خراب می‌شود همه انصاری‌فرد را باعث شکست پرسپولیس می‌دانند.

بازی پرسپولیس و سایپا برای استقلالی‌ها هم اهمیت زیادی دارد. آنها برای اینکه پرسپولیس، سایپا را متوقف کند تا فاصله امتیازات استقلال بعد از شکست ملوان به یک امتیاز برسد قرار است به استادیوم بروند و تیمی که علاقه‌ای به تشویق آن ندارند را حمایت کنند. این را یکی از لیدرهای استقلال می‌گوید «جمعه برای تشویق پرسپولیس به استادیوم می‌رویم. امیدوارم پرسپولیس این بازری را ببرد. به هر حال ما برای حمایت از این تیم جمعه به ورزشگاه می‌رویم و قرمزها را تشویق می‌کنیم».

پرسپولیس برای شکست سایپا هیچ مشکی ندارد. آنها برای اولین بار در لیگ ۸۵ هیچ غایبی ندارند. این برای اولین بار است که دنیزلی همه شاگردانش را در اختیار دارد تا با تمام داشته‌هایش به مصاف سایپا برود. این نقطه قوت پرسپولیس مقابل سایپا است. چون نارنجی‌پوشان تهرانی برای بازی روز جمعه سه غایب دارند. خلیلی، غلام‌نژاد وایوبی مصدومان این تیم هستند. این مساله کمی علی دایی بازیکن- مربی سایپا را نگران کرده. البته او برای بازی کردن مقابل تیم سابقش روحیه زیادی دارد. دایی و شاگردانش این روزها شرایط خوبی ندارند. آنها در سه بازی گذشته مقابل تیم‌های ته جدولی خوب کار نکردند. این مساله باعث شده تا دایی کمی نگران باشد. او از وضعیت تیمش راضی نیست و می‌گوید: «از روزهای اوج کمی فاصله گرفتیم. اما هنوز امید اول قهرمانی هستیم. پرسپولیس روز جمعه برای شکست ما به زمین می‌آید. ما هم می‌خواهیم برای صدرنشینی در لیگ برتر امتیاز از دست ندهیم. با این حساب فکر می‌کنم روز جمعه بازی سختی داشته باشیم چون هر دو تیم برای برد به زمین می‌آیند». دایی و تیمش حتی اگر به پرسپولیس هم ببازند باز هم تغییری در جدول ایجاد نمی‌شود. به هر حال حساس‌ترین دیدار هفته بیست و یکم لیگ برتر بین پرسپولیس و سایپا روز جمعه ساعت ۴۵/۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.تیم‌های پاس و راه‌آهن هم در ورزشگاه دستگردی به دیدار هم می‌روند. میثاقیان برای فرار از سقوط به لیگ دسته اول چاره‌ای جز غلبه بر پاس ندارد، پاسی که خودش محتاج سه امتیاز بازی‌ها است.استقلال هم که قرار بود در این هفته میزبان ملوان باشد به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید روز ۲۰ اسفند به مصاف ملوان برود که با توجه به حذف این تیم از لیگ قهرمانان هنوز مشخص نیست دیدار این دو تیم همان روز ۲۰ اسفند برگزار می‌شود یا اینکه فدراسیون فوتبال تاریخ این بازی را تغییر خواهد داد.در ضمن یک بازی در همین هفته از لیگ برتر روز چهارشنبه بین دو تیم اصفهانی انجام شد.در این بازی ذوب آهن موفق شد با ۲ گل همشهری اش را شکست دهد.