معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: حقوق معلمان و پرستارانی که دریافتی آنها کمتر از ۳۰۰‌هزار تومان است، ۷۰ تا۸۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. به گزارش خبرگزاری فارس، قاسم حسینی، معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت: معلمان، کادر وزارت بهداشت به غیر از پزشکان و کادر آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای که کمتر از ۳۰۰هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند، در سال جاری، ۷۰ تا۸۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

وی با بیان این که افزایش ضریب حقوق برای کارمندان دولت و بازنشستگان در سال جاری، ۱۰درصد است، گفت: از این ۱۰درصد، ۵درصد به همه تعلق می‌گیرد، که در نتیجه آن ضریب افزایش حقوقی از ۴۳۲ به ۴۵۴ تبدیل خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: ۵ درصد باقیمانده به صورت پلکانی به کارمندانی تعلق می‌گیرد که دریافتی آنها کمتر از ۶۰۰هزار تومان است.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان مدیریت تصریح کرد: به کسانی که کمتر از ۶۰۰هزار تومان دریافت می‌کنند، فوق‌العاده تعدیل به صورت پلکانی تعلق می‌گیرد که میانگین آن حدود ۵۳هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه لایحه خدمات مدیریت کشوری به تصویب نهایی برسد، سیستم افزایش حقوق سال ۸۶ تغییر می‌کند.

معلمان، دو برابر کارکنان

با تصویب ‌هیات‌وزیران، ضریب فوق‌العاده تعدیل معلمان در سال‌جاری کارکنان دو برابر سایر دستگاه‌های دولتی تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تصویب ‌هیات‌وزیران، ضریب فوق‌العاده تعدیل پرداختی به کادر آموزشی آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و مشمولان طرح طبقه‌بندی رسته بهداشتی و درمانی (به استثناء پزشکان) به میزان ۳۰۰‌درصد یعنی دو برابر دیگر کارکنان خواهد بود.

به استناد ماده ۶ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، دستگاه‌های اجرایی موظفند علاوه بر پرداخت افزایش سنوات حقوق و افزایش ۵درصدی پایه حقوق در سال‌جاری، به مستخدمان شاغل خود که مجموع حقوق و مزایای آنان (شامل حقوق، تفاوت تطبیق، فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون نظام هماهنگ پرداخت) معادل یا کمتر از ۳‌میلیون ریال باشد، مبلغی تحت عنوان فوق‌العاده تعدیل ماهانه به میزان ۱۵۰‌درصد حداقل حقوق مبنای جدول موضوع ماده یک قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت پرداخت کنند.

این ضریب فوق‌العاده برای کادر آموزشی آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و مشمولان طرح طبقه‌بندی رسته بهداشتی و درمانی (به استثناء پزشکان) ۳۰۰‌درصد حداقل حقوق مبنای جدول موضوع ماده یک قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت تعیین شده است.

در مورد سایر شاغلان به ازای هر ۳۰۰هزار ریال افزایش نسبت به ۳میلیون ریال، ۱۰درصد از این فوق‌العاده کاسته خواهد شد.

توضیح درباره رقم دقیق حداقل حقوق دریافتی معلمان

حداقل حقوق دریافتی دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس در گروه ۱۲ شغلی در وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری حدود ۴۱۹‌ هزار تومان خواهد بود.

در روزهای گذشته خبرگزاری مهر گزارش کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در رابطه با حقوق پرداختی به ۷ دستگاه دولتی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت در سال ۸۶ را منتشر کرد.

در این خبر حداقل حقوق ریافتی مدرک تحلیلی لیسانس در گروه ۱۲ شغلی در وزارت آموزش و پرورش حدود ۴۹۹‌هزارتومان ذکر شده بود، که منبع خبر مهر این رقم را اصلاح و رقم دقیق آن را حدود ۴۱۹‌هزار تومان عنوان کرد.