بنا بر اعلام نماینده خرمشهر، به دنبال استعفای امیر حیات مقدم استاندار خوزستان و پذیرش آن از سوی وزارت کشور، اکنون امور استانداری را علی اصغر وحیدی معاون برنامه‌ریزی و اداری استانداری سرپرستی می‌کند. مصطفی مطورزاده نماینده خرمشهر در خبرگزاری مهر، با تایید استعفای استاندار خوزستان، اظهار کرد: استاندار به دلیل مشکلات خاصی که داشت اعلام کرد امکان ادامه کار در این سمت را ندارد و بهتر است که از این سمت کناره‌گیری کند.وی استعفای استاندار به دلیل انتخاب شهردار اصلاح طلب در اهواز را رد کرد و افزود: درست است که حیات مقدم از ابتدا با انتخاب این شهردار مخالف بود اما این موضوع در استعفای وی تاثیری نداشته است.

نماینده خرمشهر گفت: نمایندگان استان پس از استعفای استاندار از وی درخواست کردند تا به کار خود در استانداری ادامه دهد؛ این درخواست از سوی استاندار رد شد و حیات مقدم با ابراز خستگی کاری، این درخواست را نپذیرفت. وی اعلام کرد که استعفای استاندار خوزستان از سوی وزارت کشور پذیرفته شده و استانداری هم اکنون با سرپرستی معاون ارشد اداره می‌شود.

علی اصغر وحیدی معاون برنامه‌ریزی و اداری استانداری خوزستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تایید پذیرش استعفای حیات مقدم از سوی وزیر کشور گفت: از زمان استعفای استاندار سرپرستی امور به دست من سپرده شده است.

وی با بیان اینکه پذیرش استعفای استاندار از طرف وزارت کشور اولین مرحله پذیرش استعفا است و ما همچنان منتظر اعلام نظر ریاست جمهوری در این خصوص هستیم، افزود: مسئولان درصدد هستند تا حیات مقدم را متقاعد کنند تا از تصمیم خود منصرف شود، به همین علت حکم سرپرستی هنوز به بنده ابلاغ نشده است.

در همین رابطه خبرگزاری مهر روز گذشته خبر داد: حیات مقدم استاندار خوزستان شب گذشته با رییس‌جمهوری دیدار و استعفای خود را تسلیم وی کرده است. این خبرگزاری افزود: در این دیدار، استعفای استاندار خوزستان از سوی دکتر احمدی نژاد رد شده است. این در حالی است که حیات مقدم به مسئولان استان خوزستان اعلام کرده است که بازگشت وی منتفی است و به دنبال گزینه دیگری برای این سمت باشند.

گزارش خبرنگار مهر حاکی است، شب گذشته با اعلام خبر استعفای حیات مقدم از استانداری خوزستان، جمعی از نمایندگان این استان در مجلس در محل وزارت کشور با مصطفی پورمحمدی وزیر کشور دیدار و خواستار عدم پذیرش این استعفا شده و تصریح کردند که در شرایط کنونی استعفای حیات مقدم به صلاح نیست.

مهر اضافه کرد: در برخی محافل سیاسی، انتخاب علی شریعتی معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان در دولت سید محمد خاتمی به عنوان شهردار‌ اهواز، اصلی‌ترین دلیل استعفای حیات مقدم عنوان شده است.افزون بر این حمید زنگنه نماینده اهواز در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نمایندگان استان خوزستان معتقدند که با توجه به زحمات ارزشمند استاندار، باید در این سمت تثبیت شود. عضو کمیسیون عمران مجلس دلیل استعفای استاندار خوزستان را نبود ثبات مدیریتی عنوان و افزود: نداشتن ثبات مدیریتی باعث می‌شود کارهای عمرانی و آبادانی که شروع شده و در حال پیگیری است، تعطیل شود.

به گفته‌ی وی،‌ عمر مدیریت در دولت حتی به سه روز کاهش یافته و مثلا حکم مدیری می‌خورد، مراسم معارفه نیز انجام می‌شود، ولی سه روز بعد حکم مدیر دیگری ‌زده می‌شود، که ضرر و زیان حاصل از نبود ثبات مدیریتی به مردم می‌رسد. زنگنه با بیان این‌که وقتی حکم مدیری در دولت می‌خورد، مدیر باید ۹۰‌درصد توان خود را برای تثبیت خود به کار گیرد و ۱۰‌درصد مابقی را صرف عمران و آبادانی کند، اظهار کرد: این تغییرات مدیریتی روزمره و ساعتی به خاطر تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی و نبود عزم و اراده برای کار و آبادانی است.