گروه بازرگانی- شرکت پاکشو برای حمایت از کودکان ایرانی با «یونیسف» تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

براساس این تفاهمنامه شرکت پاکشو در زمینه ارتقا و گسترش سطح بهداشت و آموزش کودکان، حامی یونیسف در ایران شد.

مدیرعامل شرکت پاکشو، با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این قرارداد نشان می‌دهد که تنها شرکت‌هایی خارجی نیستند که در سطح بین‌المللی فعالیت‌های بشردوستانه انجام می‌دهند بلکه شرکت‌های ایرانی نیز به این بخش از مسوولیت‌های اجتماعی‌شان آگاهی دارند. به گفته مسعود سزاوار از این پس پیام‌های بهداشتی مشخصی با همفکری یونیسف بر تبلیغات محصولات گلرنگ اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولیدی محصولات گلرنگ ادامه داد: کالاهای ما به کشورهای ترکیه، عراق، آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقای جنوبی، افغانستان و نیز برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات ایرانی، یادآور شد: امروزه محصولات کشورمان قابلیت رقابت و عرضه در سطح بازارهای بین‌المللی را دارا است و همه تولیدکنندگان ایرانی باید با درک صحیح از بازار و نیازهای مشتری، جایگاه رقابتی خود را در بازارهای داخلی و خارجی پیدا کرده و گسترش دهند.

سزاوار به اشتغال‌زایی بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت اشاره کرد و افزود: این وظیفه بخش‌خصوصی هر کشوری است که با درک درست از مسائل و مشکلات اجتماعی به مدد دولت رفته و در این راه بکوشد.

این صادرکننده نمونه محصولات شوینده، اظهار کرد: شرکت پاکشو با برند گلرنگ این تعامل را رسالتی برای خود دانسته و با سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های خود سهم مناسبی را از بازار‌های داخلی و خارجی به دست آورده است.

مهدی فضلی، بنیانگذار شرکت گلرنگ نیز در این نشست از برداشتن گام‌هایی موثر به منظور اشتغال‌آفرینی بیشتر خبر داد.

فضلی در‌خصوص انعقاد قرارداد شرکت پاکشو با یونیسف گفت: ما به این دلیل با یونیسف همکاری می‌کنیم که این نهاد بین‌المللی یکی از برند‌های مشهور در جهان است که حمایت از کودکان در ابعاد مختلف نظیر آموزش، بهداشت و همچنین جلوگیری از شیوع ایدز هدف اصلی آن است.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های شرکت پاکشو از طریق یونیسف برای بهبود تغذیه کودکان، ایجاد ۲۵ مهد کودک و ۲۵مرکز مشاوره در استان‌های محروم از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی صرف خواهد شد.

کریستین سالازار، نماینده یونیسف در ایران نیز در ادامه، تصریح کرد: یونیسف براساس معیارهای جهانی با شرکت‌های معتبر قرارداد می‌بندد که این معیارها عبارتند از: عدم‌استفاده از کودکان به عنوان نیروی کار، دارا بودن هدف مشترک با شرکت در خصوص افزایش رشد، سلامت جامعه و سطح زندگی شهروندان، عدم استفاده از محصولات برای هدف‌های جنگ‌طلبانه و نیز همکاری نکردن با سازمان‌های ضدبشری.