دنیای اقتصاد ـ کرمان ـ‌ مرجان ضیایی: در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه مترواترنت در کرمان راه‌اندازی شد.

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: افتتاح این شبکه شاخص‌های این استان را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در رده بالایی قرار داده است. تقی‌پور در ادامه، با بیان اینکه خدمات گسترده‌ای در حوزه تجارت، اقتصاد، بانکداری و اجتماعی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، گفت: ایجاد ساختارها و نهادسازی برای توسعه خدمات الکترونیکی در حال حاضر در اولویت برنامه‌های دولت است.

وی افزود: هرچه این خدمات توسعه یابد، هزینه‌های ملی بیشتر کاهش یافته و شاهد افزایش بهره‌وری خواهیم بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: توسعه خدمات الکترونیکی شعار عدالت محوری و عدالت گستری دولت را محقق می‌سازد. وی بیان کرد: هدف نهایی ما در سطح استان‌ها این است یک استان یکپارچه از نظر اطلاعات داشته باشیم؛ چرا که یکپارچگی اطلاعات امروز ابراز اصلی مدیریت است.

تقی‌پور با بیان اینکه افتتاح شبکه مترواترنت در استان کرمان این استان را در رده بالایی در کشور در حوزه فناوری اطلاعات قرار خواهد داد، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ خدمت الکترونیکی در کرمان ارائه می‌شود که باید به صورت هفتگی و ماهانه آمار این خدمات افزایش یابد.

وی اظهار کرد: مدیران کرمان با حمایت استاندار باید توجه بیشتری به افزایش خدمات الکترونیکی داشته باشند که ما هم از این امر حمایت می‌کنیم.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: مشکل اصلی در این زمینه این است که آنگونه که باید به خدمات الکترونیکی اعتماد نداریم؛ در صورتی که این امر باید به صورت یک مطالبه عمومی پیگیری شود.

وی به اجرای طرح دورکاری در استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: باتوجه به گستردگی و پهناور بودن این استان اجرای این طرح می‌تواند در تسهیل امور بسیار موثر باشد. تقی پور گفت: البته این طرح نیاز به زیرساخت‌های گسترده‌ای دارد. وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر در کل کشور هزار و ۴۰۰ خدمت الکترونیکی عرضه می‌شود؛ اما در استان‌های مختلف این خدمات متفاوت است.