دو قرار شوم برای یک جنایت

گروه حوادث‌ـ عامل تیراندازی مرگبار به رییس موزه حیات‌وحش هفت‌چنار تهران در تجسس‌های ویژه جنایی پرده از جزئیات قرار خونین برداشت. این جوان آشنا وقتی برای گرفتن پول از همسر قربانی‌اش به سر قرار رفته بود در محاصره پلیس هدف گلوله قرار گرفت و بازداشت شد. مقتول

بنا به این گزارش، ساعت ۱۴ و ۵۰دقیقه ظهر ۱۵مرداد ماه سال‌جاری مرد ۳۵ساله‌ای به نام «سعید» وقتی با خودروی پژوی خود و برای دیدن آشنایی به کارگر شمالی رفته بود، هدف سه‌گلوله قرار گرفت.

وقتی این مهندس که از کارمندان ارشد شهرداری بود پس از دست و پنجه نرم کردن با مرگ روی تخت بیمارستان از پای درآمد، تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران به تحقیقات گسترده‌ای پرداختند و سرنخ اصلی را در اختیار همسر ۲۸ساله قربانی دیدند.

کارآگاهان با پی بردن به اینکه مهندس جوان نزد همکارانش ادعا کرده است باید نزد دستیار همسرش به نام «معین» برود و با او قرار دارد، این زن را تحت بازجویی گرفتند و خود را در برابر مزاحمت‌های این پسر جوان دیدند.

همسر «سعید» به تیم تحقیق گفت: «من نیز در زمینه مشاوره خانوادگی مشغول به کار هستم و پسری به نام مجید که به معین، معروف است، دستیار کارهای رایانه‌ای‌ام بود.

وی افزود: «این پسر پس از مدتی آشنایی رفتارهایش تغییر کرد، سعی داشت با من صمیمیت بیشتری داشته باشد تا اینکه SMSهای عاشقانه و شاعرانه برایم فرستاد، ابتدا جدی نگرفتم اما وقتی احساس کردم رفتارهایش برایم مزاحمت ایجاد می‌کند، شوهرم را در جریان SMSهای معین قرار دادم.»

تیم تحقیق در بازجویی از این زن پی بردند که قربانی وقتی در جریان عشق یکطرفه «معین» به همسرش قرار گرفته است ابتدا از همسرش خواسته به نوعی این مشکل را برطرف کند و با سمج‌بازی‌های معین، بناچار خودش با این مزاحم تماس می‌گیرد و می‌خواهد دست از کارهای غیرمنطقی‌اش بردارد.

این تحقیقات نشان داد که معین، روز به روز بیشتر از گذشته به همسر قربانی ابراز علاقه می‌کرد تا اینکه مهندس روز جنایت با این پسر قرار ملاقات می‌گذارد. در شاخه‌های دیگر تحقیق، پلیس ۱۸دلیل علمی به دست آورد که نشان می‌داد قاتل کسی جز معین نیست اما به خاطر زندگی پنهانی این پسر، مخفیگاه وی را ردیابی کردند تا اینکه معین، به همسر مهندس زنگ زد و از او دو میلیون تومان پول خواست.

این زن که تحت آموزش‌های پلیسی بود، سعی کرد معین را آرام کند و با ادعای اینکه با فروش سکه‌هایش پول را برای او تهیه خواهد کرد ساعت ۱۱ روز ۲۶ مرداد ماه در پارک ساعی با پسر جوان قرار ملاقات گذاشت.

«معین» در دومین قرار پنهانی‌اش که در این جنایت صورت می‌گرفت غافل از این که پلیس این بار برخلاف محل تیراندازی به سوی مهندس، به کمین نشسته است، سرقرار رفت و با دیدن ماموران خواست فرار کند که با هدف گرفتن پایش با گلوله پلیس بازداشت شد. معین ابتدا هر گونه دخالت در قتل سعید را منکر شد و علت پنهان شدنش را اختلاف قبلی با مهندس و این که پلیس حتما به او مظنون خواهد شد عنوان کرد و در برابر تحقیقات برای افشای جزئیات جنایت سکوت کرد.

وقتی با دستور سرهنگ رجبی رییس پلیس آگاهی تهران پرونده برای اقدامات تکمیلی در اختیار ماموران اداره ۱۰ پلیس قرار گرفت کارآگاهان جنایی با روش‌های ویژه خود به تحقیق از عامل تیراندازی پرداختند و قفل سکوت وی را شکستند.

معین که می‌دید چاره‌ای جز اعتراف ندارد، گفت: من به همسر مهندس علاقه‌مند بودم و سد راهم شوهرش بود. وقتی روز جنایت از سوی مهندس به سر قرار دعوت شدم اسلحه‌ای را که از ۶ ماه پیش برای قتل وی خریداری کرده بودم، برداشته و همراه یک کارگر افغان به سر قرار رفتم.

در آنجا، مهندس وقتی من را دید سمت من حمله‌ور شد و یقه‌ام را گرفت، چندتایی هم ناسزا گفت، خیلی عصبانی بود. اسلحه را درآوردم و یک گلوله به سینه‌اش شلیک کردم. او هنوز حالت تهاجمی داشت که دو گلوله دیگر به سرش شلیک کردم. گوشی تلفن‌همراه و سوئیچ پژو را برداشتم و همراه گل آقا که تماشاچی جنایت بود فرار کردم. وی افزود: اسلحه و اشیای مربوط به مهندس را داخل کیفی گذاشته و به خانه دوستم در جاده ساوه رفتم. دوستم اطلاع نداشت داخل کیف اسلحه است، آن را به امانت نزدش گذاشته و به تهران برگشتم، در خیابان‌‌ها سرگردان بودم و در پارک‌ها می‌خوابیدم تا اینکه تصمیم گرفتم با گرفتن پول از همسر مهندس فراری شوم.