گروه بورس فلزات- قیمت انواع میلگرد و تیرآهن در بازار رسمی و غیررسمی تهران اعلام شد. به گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» تیرآهن 14- 16-18 ذوبی در بازار تهران شاخه ای به ترتیب به قیمت 1160000-1400000- 1815000 ریال به صورت نقدی فروخته شد.

قیمت میلگرد ۵/۶کلاف ساده روسی کیلویی ۵۶۰۰ریال و میلگرد ۸کلاف آجدار ذوبی کیلویی ۶۸۵۰ریال معامله شد. میلگرد ۱۰کلاف آجدار نوردی و ۱۰شاخه آجدار اردبیلی به ترتیب ۶۶۵۰ و ۶۷۰۰ ریال بود.
میلگرد 12آجدار و میلگرد 14آجدار میانه و 16آجدار میانه با قیمت‌های هر کیلو6800 - 6110 - 6380 نقدی فروش رفت. میلگرد 18 آجدار ذوبی A2ن ، 6450 میلگرد 18 آجدار نیشابوری،A3ن ، 6550، میلگرد 20 آجدار کوثر،A3ن ، 6440 و میلگرد 22 نیشابوری آجدار ،A3ن ، 6200 ریال معامله شد.
البته تفاوت قیمت‌ها در بورس‌فلزات و بازار غیررسمی قابل توجه است، زیرا در بورس‌فلزات اکثر معاملات به صورت سلف انجام می‌شود و تحویل‌ها برای ۴ماه دیگر رخ می‌دهد به عنوان مثال میلگرد ۲۲-۸ در بورس‌فلزات ۵۸۰تومان فروخته می‌شود. اما تحویل ۴ماه دیگر صورت می‌گیرد و البته این نکته نیز قابل تامل است که در زمان تحویل به ازای هر کیلو در نقاط مختلف کشور، کرایه حمل‌ نیز به آن اضافه می‌شود. زیرا تحویل در مبدا صورت می‌گیرد. در نهایت می‌توان شاید اینگونه نتیجه گرفت که با این شرایط خرید نقدی فایده بیشتری را برای خریدار ایجاد کند. همچنین دیروز در بورس فلزات تهران قیمت نقدی انواع میلگرد بطور متوسط بین ۵۶۰ تا ۶۴۲تومان به ازای هر کیلوگرم معامله شد و قیمت نقدی انواع تیرآهن بین ۷۸۰ تا ۷۵۵تومان به ازای هر کیلوگرم دادوستد شد. دیروز در بورس فلزات تهران، جمعا ۱۲‌هزار و ۱۰۰‌تن انواع فولاد و مس به ارزش ۱۶۹‌میلیارد و ۵۰۷‌میلیون و ۵۴۰‌هزار ریال داد و ستد شد.به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، تالار این بورس در روز یکشنبه شاهد جمعا ۲۵‌هزار و ۶۰ ‌تن عرضه و در مقابل ۹۰‌هزار و ۷۶۰‌تن تقاضا بود. این گزارش حاکی است، در روز یکشنبه گذشته در گروه فولاد، در ۸رینگ معاملاتی جداگانه مقدار ۱۰‌هزار و ۵۴۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۶۱‌میلیارد و ۲۴۱‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ریال به صورت نقد و سلف معامله شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۱۱/۸۷ و ۱۳/۳۶ ‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در این روز یک‌هزار و ۵۶۰‌تن مس مفتول و کاتد در ۳رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۱۰۸‌میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۱۴۰‌هزار ریال به صورت نقدی داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۹/۱۲ و ۸۷/۶۳درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. براساس این گزارش در جلسه معاملاتی روز یکشنبه ۶۰‌تن شمش روی با درجه خلوص ۹۹/۹۹‌درصد به صورت نقد عرضه شد که به دلیل نبودن تقاضا بر روی آن معامله‌ای صورت نگرفت.در این روز در گروه محصولات آلومینیوم و کنسانتره هیچ‌گونه عرضه‌ای صورت نگرفت.