گروه استان‌ها : مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران گفت: واحد دوم نیروگاه خصوصی فردوسی که به روش B.O.O در استان خراسان رضوی در حال ساخت است، راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی‌سازمان توسعه برق ایران، محمد بهزاد با بیان این که این نیروگاه در ۶ واحد ۱۵۹ مگاواتی در حال ساخت است، افزود: با راه‌اندازی واحد دوم این نیروگاه پایداری شبکه برق استان خراسان رضوی و شبکه سراسری برق کشور افزایش یافت.

وی راه‌اندازی این نیروگاه را در فصل پیک مصرف برق با اهمیت دانست و گفت: نیروگاه خصوصی فردوسی از طرح‌هایی است که زمینه‌های توسعه این استان را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

بهزاد با بیان این‌که سرمایه‌گذار این نیروگاه شرکت مپنا است،‌ اظهار کرد: در این نیروگاه از توربین‌هایی که تکنولوژی ساخت آن در داخل وجود دارد استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران، تامین بخشی از نیاز برق شبکه سراسری و منطقه،‌ استفاده از توانمندی‌های موجود در کشور، تشویق و جلب مشارکت بخش خصوصی در ساخت نیروگاه و ایجاد بستر مناسب برای توسعه صنعتی و اشتغالزایی را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: ساخت این نیروگاه از سال ۸۳ با تحویل زمین به سرمایه‌گذار آغاز شد.

برپایه این گزارش، مدیر طرح نیروگاه خصوصی B.O.O فردوسی نیز مجموع پیشرفت این طرح را بیش از ۷۵درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر واحد سوم نیروگاه نیز از ۷۲درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

عبدالامیر ماجدی نیا درباره هزینه ساخت این نیروگاه گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ساخت این نیروگاه ۴/۳۴۳۴ میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.