اخذ گواهینامه بین‌المللی کیفی «کیفیت طلایی هزاره جدید» توسط شرکت نفت سپاهان
اخذ گواهینامه‌ها و استانداردهای معتبر بین‌المللی مرتبط با مقوله کیفیت، ارتقای بخش‌های تضمین کیفی و رقابت در زمینه کسب تاییدیه‌های جهانی نشان از اهمیت این موضوع نزد نهادهای اقتصادی و آگاهی آنان از نقش انکارناپذیر و تاثیرگذار کیفیت بر ذهنیت مصرف‌کنندگان و یا بهره‌گیران خدمات ارائه شده دارد.

وجود کانون‌های نظارتی متعدد و بعضا غیرانتفاعی در کشورهای پیشرفته صنعتی موجب گردیده از یک طرف اخذ جوایز و تاییدیه‌های فاقد وجاهت و بی‌اثر حداقل از جانب شرکت‌های معظم و معتبر با استقبال مواجه نشده و از بعد دیگر، ارزیابی غیرمستقیم و واقعی که اکثرا بدون اطلاع شرکت‌ها صورت می‌گیرد مشوقی برای آن گروه از موسساتی باشد که بدون در نظر گرفتن اثرات تبلیغاتی و نمایش‌های رسانه‌ای به دنبال جلب رضایت حقیقی مشتری و ارائه خدمات مبتنی بر کیفیت می‌باشند.
یکی از موسسات بین‌المللی غیرانتفاعی فعال در اروپا که تمرکز فعالیت آن عمدتاً برروی تولیدات، خدمات و کیفیت سرویس‌های ارائه شده شرکت‌های تولیدکننده و موسسات خدماتی است، «باشگاه پیشگامان تجارت» و یا Trade Leaders' Club می‌شد.
این نهاد با سابقه ۵۷ سال فعالیت در این زمینه تاکنون جوایز متعددی در ارتباط با کیفیت و تولیدات کیفی به شرکت‌های سراسر جهان اختصاص داده است که به نوعی نقش گواهینامه یا تاییدیه را ایفا می‌نماید.
معتبرترین گواهینامه بین‌المللی و جهانی این موسسه که هر ده سال یکبار به حدود 100 شرکت دنیا اعطا می‌گردد، «جایزه طلایی کیفیت هزاره جدید» Golden Trophy for Quality, New Millennium Awards می‌باشد که شرکت نفت‌سپاهان در اردیبهشت ماه 1386 به‌عنوان اولین و تنها شرکت فعال در صنعت نفت کشور موفق به دریافت آن گردید.
خط‌مشی اساسی شرکت نفت سپاهان از بدو تاسیس همواره بر محور صادرات و حضور در بازارهای جهانی بوده است که این موضوع، الزامات خاص خود را طلب می‌کند. مهمترین شرط این امر توانایی رقابت با شرکت‌های بین‌المللی با ‌سابقه چند ده‌ساله و آشنایی با قواعد تجارت جهانی است. شعار «مشتری، پادشاه است» از قالب یک جمله تبلیغاتی و یا نمایشی مدت‌هاست که فاصله گرفته و به امری بدیهی، ضروری و الزامی بدل گردیده است.


مربع کیفیت مورد انتظار خریدار، سرعت عمل در تحویل سفارش، ارائه خدمات پس از فروش و قیمت‌های رقابتی چهارچوب کلی تجارت در هر زمینه تولیدی را تشکیل می‌دهد.
ضعف در هر یک از اضلاع به معنای از دست دادن بخشی از اعتبار تولیدکننده محسوب گردیده که جبران آن علاوه بر صرف هزینه هنگفت، نیاز به زمان طولانی دارد که همین امر، تولیدکنندگان پیشرو و معتقد به جهانی شدن را ملزم به توجه حداکثری به کیفیت تولیدات و کیفیت خدمات می‌نماید.
«باشگاه پیشگامان تجاری» در حال حاضر دارای ۸۰۰۰ عضو در سراسر جهان می‌باشد که بسیاری از این اعضا، بدون اطلاع قبلی از وجود چنین موسسه‌ای به عضویت در آن انتخاب شده‌اند. گردانندگان موسسه TLC با ارزیابی عملکرد شرکت‌های گوناگون فعال در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی بر مبنای معیارهای اثربخشی استاندارد نسبت به انتخاب و دعوت آنان به عضویت در باشگاه مذکور اقدام می‌نمایند.
از آنجایی‌که این موسسه کاملا غیرانتفاعی بوده و خط‌مشی آن نه براساس «درخواست متقاضی» بلکه برمبنای «انتخاب واجد شرایط» استوار می‌باشد، لذا منتخبین TLC به‌نوعی احساس مسئولیت مضاعف بر حفظ و ارتقای جایگاه، همچنین ایفای نقشی پررنگ‌تر در پازل جهانی تجارت می‌نمایند. ضمن آنکه، از زاویه دیگر این انتخاب مشوقی برای کلیه شرکت‌هایی خواهد بود که به‌دور از هیاهوهای نمایشی، این احساس در آنها تقویت می‌گردد که زحمات و تلاش‌های انجام شده زیر ذره‌بین انجمن‌ها و نهادهای بی‌طرف ارزیابی گردیده و به‌نوعی پاس داشته می‌شود.


دوره ارزیابی بعدی «باشگاه پیشگامان تجارت» ده سال به طول می‌انجامد که در این میان شرکت‌هایی که موفق به دریافت امتیاز لازم سنجش جدید گردند، علاوه بر تایید مجدد و کسب گواهینامه کیفیت طلایی دهه آینده این اجازه را خواهند داشت برای یک دوره دهساله دیگر از نشان New Millennium Award و Gloden Trophy for Quality بر‌روی تولیدات و بسته‌بندی‌های خود استفاده نماید.
به‌موازات دریافت گواهینامه بین‌المللی DAP ۱۷۰۲۵ که این اجازه را به محصولات شرکت نفت سپاهان می‌دهد تا بدون هیچگونه آزمایش و تستی از گمرکات و مرزهای کشورهای عبور کرده و وارد بازارهای جهانی گردند، جایزه «طلایی کیفیت هزاره جدید» این اطمینان را در مصرف‌کننده و خریداران ایجاد خواهد کرد که بدون دغدغه محصول موردنظر را از شرکت نفت سپاهان ابتیاع نموده و مطمئن باشد که کیفیت در حد انتظار و نیاز بوده، عملیات تحویل در کمترین زمان انجام می‌گیرد، خدمات پس از فروش به موقع صورت می‌پذیرد و قیمت اعلام شده کاملا رقابتی است.


«شرکت نفت سپاهان» این افتخار را مدیون مشتریانی می‌داند که با قضاوت عادلانه و انعکاس حقیقی نظرات خود، جهت دهنده خط‌مشی آینده کاری و مشوق ادامه فعالیت‌های مبتنی بر اصل مشتری‌مداری می‌باشند. همچنین این جایزه متعلق به کلیه عوامل و پرسنل فعال شرکت نفت‌سپاهان از بدو تاسیس تاکنون خواهد بود که ارکان سیستم «تکریم مراجعه‌کننده» را پایه‌گذاری نموده و در بسط و گسترش آن کوشیده، می‌کوشند و خواهند کوشید.