ثبات قیمت در بازار انواع کولر گازی

بازار دیجیتال- قیمت انواع کولر گازی در بازار طی یک ماه اخیر ثابت بوده است و تغییر چندانی نکرده است. طبق اعلام فعالان بازار، برندهای توشیبا، ال‌جی و اوجنرال در بازار با استقبال بالایی روبه‌رو هستند.

در حال حاضر کولرهای سری آرت کول (فانتری) ال‌جی که برای نصب در منازل کاربرد دارند در دو مدل WQ و CO با ظرفیت ۹هزار و ۱۲۶WQ با ظرفیت ۱۲هزار به ترتیب با قیمت ۳۶۰هزار و ۷۷۰هزار تومان به فروش می‌رسند. همچنین کولرهای اسپیلت این مارک در دو مدل ۳۸۶GQ با ظرفیت ۳۸هزار و ۳۲۸CG با ظرفیت ۳۲هزار به ترتیب با قیمت یک‌میلیون و ۴۹۰هزار و یک‌میلیون و ۴۵۰هزار تومان قیمت به فروش می‌رسند. کولرهای گازی به طور معمول چند کاره هستند به این صورت که بعضی از مدل‌ها علاوه بر سیستم سرمایشی به سیستم گرمایشی مجهزند که قیمت سیستم‌های دوکاره نسبت به کولرهایی که صرفا قابلیت خنک‌کنندگی دارند بیشتر است البته این اختلاف قیمت بین ۶۰ تا ۱۳۰هزار تومان است.اوجنرال از برندهای دیگر موجود در بازار است که بیشتر کولرهای آن برای مصارف صنعتی و حرفه‌ای کاربرد دارد.

برخی از مدل کولرهای گازی این برند که در منازل استفاده می‌شوند دارای ظرفیت ۱۲ تا ۳۰هزار است که به طور تقریبی قیمتی بین ۶۰۰هزار تا ۲میلیون تومان دارد. به گفته فعالان بازار این کالا، گران‌ترین کولرهای گازی موجود در بازار محصولات شرکت اوجنرال ژاپن هستند که با قیمتی بین ۶۰۰هزار تا ۲میلیون تومان به فروش می‌رسند. در بین کولرهای گازی برند توشیبا نیز مدل‌هایRAS-۲۴UKHP-E و RAS-۱۸UKP-E از فروش بیشتری برخوردارند، ضمن اینکه مصرف برق این نوع کولرها نسبت به مدل‌های دیگر کمتر است. این مدل کولرهای گازی توشیبا مجهز به فیلترهای، آنتی‌اکسیدان، قابلیت حذف انواع باکتری، ویروس و قارچ از محیط هستند.

در حال حاضر نیز این دو مدل کولرگازی با گارانتی شرکت بدرتک و با قیمت یک‌میلیون و ۳۰۰هزار و یک‌میلیون و ۱۲۰هزار تومان به فروش می‌رسند.