ایرنا- وزیر نیرو درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص بدهی پیمانکاران بخش خصوصی گفت: مساله بدهی این وزارتخانه به پیمانکاران و بخش خصوصی از مسائلی است که ما نسبت به آن نگرانی داریم و در جهت پرداخت آن تلاش خواهیم کرد. حمید چیت‌چیان افزود: همچنین موضوع مدیریت مصرف آب از مسائلی است که به صورت فشرده باید روی آن فعالیت کنیم؛ چرا که مدیریت منابع ما در گرو مصرف صحیح آب به‌خصوص در بخش کشاورزی خواهد بود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جلسه دو روز گذشته هیات دولت درخصوص دریاچه ارومیه تصمیم‌گیری‌هایی انجام شد آیا تاکنون اقدامی در این زمینه انجام شده است، اظهار کرد: در همین چند روز تمام طرح‌هایی را که در گذشته در کارگروهی با مسوولیت سازمان محیط زیست تهیه شده بود، جمع‌آوری کردیم. وی اظهار کرد: هفته آینده جلسه‌ای با موضوع بررسی مشکلات دریاچه ارومیه خواهیم داشت تا بتوانیم اقدامی را در این زمینه انجام و نتیجه آن را به دولت اعلام کنیم.

انتقال آب دریا گزینه جدی تامین آب

از سوی دیگر، وزیر نیرو در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اعلام اینکه تبدیل نشدن بحران آبی به چالشی جدی برای کشور در سال‌های آینده نیازمند تدبیر امروز است، گفت:‌ یکی از گزینه‌های جدی برای تامین آب در ایران استفاده از آب دریاها است.

وی افزود: استفاده از منابع آبی غیرمتعارف ازجمله دریاها امروزه دیگر در سطح جهان تبدیل به یک برنامه شده و ضرورت استفاده از آن را در بسیاری از کشورهای جهان احساس می‌کنند.

به گفته چیت چیان، در ایران نیز یکی از گزینه‌های جدی برای تامین آب استفاده از آب دریاها است و به طور کلی در سواحل و نقاطی که شیرین‌کردن آب و رساندن آب به آن مناطق، اقتصادی باشد حتما باید این کار انجام گیرد.

وزیر نیرو گفت:‌ بخش خصوصی انتقال آب از خلیج فارس و شیرین سازی آن را در قالب پروژه‌ای در دست انجام دارد و پیگیری می‌کنیم تا زیر نظر وزارت نیرو با سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی، آبی که استحصال می‌شود با قیمت اقتصادی به دست مصرف کننده برسد.