گروه بنگاه‌ها- محمد مسعود سمیعی‌نژاد مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان از رشد ۲ تا ۲۷ درصدی تولید خطوط مختلف این شرکت در سال جاری خبر داد. وی افزود: واحد گندله‌سازی با تولید ۳ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۵۸۱ تن گندله به میزان ۱۰ درصد نسبت به پنج ماهه اول سال ۹۱ رشد تولید داشته به گونه‌ای که این واحد با تولید ۶۸۷ هزار و ۲۰۰ تن گندله طی مردادماه سال جاری موفق به ثبت رکورد جدید شده است. واحد احیای مستقیم نیز با تولید دو میلیون و۷۸۶ هزار و ۱۰۴ تن آهن اسفنجی به میزان ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سمیعی‌نژاد تصریح کرد: واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم نیز باتولید ۲ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۴۹۸ تن تختال به میزان ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: واحد فولادسازی و نوردپیوسته سبا با تولید ۲۸۸ هزار و ۸۴۰ تن کلاف گرم با توجه به محدودیت‌های برق توانسته است ۹۸درصد برنامه‌های خود را محقق نماید که ان‌شاء الله با تلاش مضاعف همکاران در ماه‌های آتی جبران کاهش تولید خواهد شد. مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: ناحیه نورد گرم با تولید ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۷۹۰ تن کلاف گرم به میزان ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد تولید داشته است، همچنین این واحد طی مردادماه با تولید ۴۹۰ هزار و ۲۵۲ تن کلاف گرم به رکورد جدید دیگری دست یافت، ضمن اینکه در مجموع دو واحد فولاد مبارکه و نورد پیوسته سبا مقدار دو میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۳۰ تن کلاف گرم تولید شده است. وی با اشاره به تولیدات ناحیه نوردسرد گفت: طی پنج ماهه گذشته در این ناحیه ۶۵۶ هزار و ۶۳۰ تن کلاف سرد تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد رشد داشته است و این در حالی است که واحد نوردسرد دوقفسه‌ای با تولید ۱۰۸ هزار و ۳۲۴ تن کلاف سرد به میزان ۲۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه داشته است.