گروه خودرو- وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در اولین هفته حضور خود در این وزارتخانه، امروز دیداری با خودروسازان خواهد داشت. به این ترتیب محمدرضا نعمت‌زاده که خودروسازان او را وزیری اجرایی و عملیاتی می‌خوانند در اولین هفته حضور خود در این وزارتخانه، اولین گام برای ورود به مشکلات خودروسازان و حل آن را برداشته است. جلسه امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان مرتبط، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیران عامل ایران خودرو، سایپا، ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل، عقاب افشان، بهمن، کرمان خودرو و دبیران انجمن‌های خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار خواهد شد.

ساسان قربانی، دبیر انجمن خودروسازان در رابطه با نشست مشترک وزیر با خودروسازان به خبرنگار دنیای اقتصاد می‌گوید: جلسه امروز، جلسه‌ای مقدماتی برای بررسی محورهای اصلی برنامه‌هایی است که باید برای بهبود تولید در صنعت خودرو پیگیری شود. قربانی جزئیات جلسه امروز را نامشخص اعلام می‌کند و می‌گوید: جلسه امروز، جلسه‌ای است که بعد از مدت‌ها با دستور وزیر تشکیل خواهد شد.

هرچند خودروسازان طی یکسال گذشته برای حل مشکلات خود ملاقات‌ها و نامه نگاری‌های فراوانی با دولت داشته‌اند، اما قربانی تاکید می‌کند که بیش از یک سال است که جلسه‌ای در چنین سطحی برای حل مشکلات خودروسازان برگزار نشده است.

اما از آنجا که با آمدن نعمت‌زاده بحث‌هایی در رابطه با قیمت‌گذاری مطرح شد به نظر می‌رسد در جلسه مشترک وزیر با خودروسازان بحث قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان هم مطرح شود. در همین زمینه نعمت زاده روز گذشته در پایان جلسه هیات دولت نیز گفت که نتیجه بررسی قیمت‌گذاری خودرو تا دو سه هفته آینده اعلام خواهد شد.

این گفته نعمت‌زاده در حالی است که قربانی بررسی بحث قیمت در جلسه امروز را تقریبا منتفی می‌داند. او در این رابطه می‌گوید: جلسه امروز به صورت متمرکز در رابطه با قیمت‌گذاری نیست، در این جلسه قرار است مشکلات صنعت خودرو و موانع تولید مطرح شود. قربانی در ادامه گفت: تنها بعد از عبور از مشکلات تولید است که می‌توان وارد بحث قیمت‌گذاری شد.