وزیر ارشاد در آیین افتتاح استودیوی موزه موسیقی ابراز امیدواری کرد: «بتوانیم راهی را که خاتمی آغاز کرد، ادامه دهیم».
به گزارش «ایسنا» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر قالیباف چهارشنبه شب گذشته با حضور در موزه موسیقی و در جمع هنرمندان، استودیوی این موزه را افتتاح کردند که مقرر شد، «علی مرادخانی» علاوه‌بر پذیرفتن سمت معاون امور هنری وزیر ارشاد، همچنان موزه موسیقی را نیز مدیریت کند.
در این مراسم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: خوشحالم که مرادخانی پذیرفت در وزارت ارشاد کنار ما باشد، چرا که وقتی این پیشنهاد به ایشان ارائه شد گفتند که دوست دارند در موزه موسیقی باشند و من هم به او گفتم شما هر سمتی داشته باشید، باید از موزه موسیقی حمایت کنید. جنتی در پایان سخنانش اظهار کرد: در سالیان گذشته وقتی این چهره‌های افسرده را می‌دیدم، متاثر می‌شدم؛ اما امیدوارم در دولت جدید امیدواری به وجود بیاید و ما هم در راستای تقویت این روحیه حمایت‌هایی انجام می‌دهیم. امیدوارم ادامه‌دهنده خوبی برای راهی باشیم که آقای خاتمی آن را شروع کرد و قبل از اینکه رای اعتماد بگیرم، از نظرهای ایشان استفاده کرده‌ام.
علی مرادخانی نیز در این مراسم گفت:‌ از سال ۷۳ که قرار شد یک موزه موسیقی داشته باشیم، آقای بهشتی این مجموعه را در اختیار ما قرار داد و ما بدون اینکه خبری منتشر کنیم، شروع به آماده‌سازی مجموعه کردیم و من مدیر پروژه شدم تا اینکه آقای ایازی گفت، بالاخره باید کاری برای این موزه انجام داد.
مرادخانی ادامه داد: وقتی پیشنهاد مدیریتی به من داده شد گفتم اینجا را با هیچ‌جا عوض نمی‌کنم، چرا که موزه موسیقی زیرساختی و مهم است و دوستان هم موافقت کردند که علاوه‌بر حضور در معاونت در موزه موسیقی، به کارهایم ادامه دهم.
او خطاب به هنرمندان پیشکسوت حاضر گفت: از اینکه ستارگان موسیقی امروز اینجا هستند خوشحالم. وقتی هستید با دلگرمی بیشتری کار می‌کنم. امیدوارم از این به بعد وزارت ارشاد با حمایت آقای جنتی و شهرداری با شایستگی به ملت ایران خدمت کنند. فرهاد فخرالدینی هم با حضور در این آیین افتتاح در سخنانی مطرح کرد:‌ نمی‌خواهم بگویم وضعیت موسیقی چگونه است، چراکه همه می‌دانند. با موسیقی و فرهنگ می‌توانیم به خود ببالیم، اما وقتی می‌بینم بعضی حرف‌ها چگونه شأن موسیقی را پایین می‌آورد دلم به درد می‌آید. این آهنگساز پیشکسوت ادامه داد:‌ اگر موسیقی چیز بدی بود، حکیم ابوعلی‌سینا به بحث‌ در این موضوع نمی‌پرداخت. او می‌گوید: موسیقی در بین علوم در بالاترین جایگاه قرار دارد. وی افزود: با موسیقی کارهای زیادی می‌شود انجام داد. موسیقی به جامعه روح و نشاط می‌بخشد. او گفت: از آقای جنتی و آقای قالیباف که امروز به این مراسم تشریف آوردند، صمیمانه خواهش می‌کنم که با هم همکاری کنید تا موسیقی رواج بیشتری پیدا کند. باور کنید ضرر نمی‌بینید. مردم ما از موسیقی بهره‌مند می‌شوند و موسیقی جلوی انحرافات را می‌گیرد. بیاییم همگی در این راه دست به دست هم دهیم تا مردم به نیکی از این هنر والا بهره‌مند شوند. خواهش من به عنوان یک موسیقیدان فقط همین است. همچنین در بخش دیگری از این مراسم داوود گنجه‌ای در سخنانی گفت: من با آقای مرداخانی از سال 69 آشنا شدم که البته آن زمان او خیلی جوان بود. به آقای جنتی تبریک می‌گویم که در این موقعیت مرادخانی را به عنوان معاون امور هنری انتخاب کرد. ما اکنون سوار بر اسب هستیم، اما اگر دوباره از اسب بیفتیم، دیگر کسی سوارمان نمی‌کند.
این هنرمند پیشکسوت در بخشی از سخنانش هنرمندان را به مهربانی و همدلی دعوت کرد و از مسوولان خواست که به حوزه فرهنگ توجه بیشتری داشته باشند.
پس از پایان سخنرانی‌ها مسوولان و هنرمندان پیشکسوت از استودیو موزه موسیقی بازدید کردند و استودیو با صدای شهرام ناظری و نی‌نوازی محمد موسوی افتتاح شد.