روز ۱۸ شهریور ۱۳۵۸ روزنامه اطلاعات مصادره شد. در این روز احمد آذری قمی، دادستان انقلاب اسلامی مرکز با صدور اطلاعیه‌ای در مورد ضبط و مصادره اموال منقول و غیرمنقول سناتور عباس مسعودی، خطاب به بنیاد مستضعفان دستوری صادر کرد که متن آن به‌این شرح است:
«بنیاد مستضعفین- چون عباس مسعودی متوفی، صاحب موسسه اطلاعات از پایه‌گذاران رژیم طاغوت بوده و موسسه‌اش کاملا در اختیار رژیم قرار داشته و بر سیاست‌های استعماری آنان صحه گذارده است و آنچه به دست آورده و از خود به‌جای گذاشته غیرمشروع است و متعلق به مستضعفین است، لازم است بنیاد محترم تمام اموال منقول و غیرمنقول او و فرزندانش و اقارب نزدیک وابسته به او را، از جمله موسسه اطلاعات و شرکت ایران‌چاپ را تحویل گرفته و در اداره و رسیدگی به آنها و خصوصا توجه به وضع کارمندان و کارگران شریف آن، مساعی لازم را به‌عمل آورند و کوشش نمایند.»
دادستان همزمان طی دو حکم دیگر دستور ضبط اموال منقول و غیرمنقول محمدعلی مسعودی، مدیر موسسه پست تهران و مصطفی مصباح‌زاده سناتور سابق و صاحب امتیاز روزنامه کیهان را نیز صادر کرد. در اطلاعیه اول درباره سناتور مسعودی آمده بود: «پرونده محمدعلی مسعودی سناتور سابق و شریک موسسه اطلاعات و صاحب امتیاز روزنامه ضدمردمی پست تهران را که کاملا در اختیار طاغوت بوده، مورد بررسی قرار داده و اموال منقول و غیرمنقول آن کلا در اختیار آن بنیاد است.
اقدام فرمایید.» روزنامه کیهان متن حکمی را که درباره مصادره اموال مصباح‌زاده صادر شده بود، نیز همان روز به چاپ رساند. در این اطلاعیه آمده بود: «بنیاد مستضعفین، به دلیل اینکه دکتر مصطفی مصباح‌زاده صاحب موسسه کیهان و از پایه‌گذاران حکومت طاغوت که مدت ۵۰ سال به نفع اجانب و بیگانگان قدم برداشته و با گرفتن رشوه‌های کلان از سیاست‌های استعماری حمایت کرده و آنچه به دست آورده غیرمشروع است و باید در اختیار بنیاد قرار گیرد، لذا به‌این وسیله اعلام می‌گردد که علاوه بر موسسه کیهان که قبلا در اختیار بنیاد قرار گرفته، بقیه اموال منقول و غیرمنقول او را نیز در اختیار بگیرید.»
عباس مسعودی، بنیانگذار روزنامه اطلاعات روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۵۳، در ۷۳ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت اما پیش از فوت، مدیریت روزنامه اطلاعات را به پسرش فرهاد واگذار و پسر دومش بهرام را به معاونت وی انتخاب کرد. پس از انقلاب، با تلاش بهرام بود که موسسه اطلاعات موفق شد به کار ادامه دهد. تا زمان مصادره، بهرام مدیر انتخابی کارکنان موسسه اطلاعات بود. تیراژ روزنامه اطلاعات قبل از مصادره صد‌ها هزار نسخه در روز بود. در دوران سردبیری غلامحسین صالحیار، فروش روزنامه اطلاعات به ۸۵۰ هزار نسخه در روز نیز رسیده بود.
منابع:
روزنامه‌های اطلاعات و کیهان، شهریور ۱۳۵۸
استقراض پول برای راه اندازی روزنامه اطلاعات، انوشیروان کیهانی‌زاده
روزنامه اطلاعات در گذر تاریخ، ناصرالدین پروین
تاریخ ایرانی