نظر وزیر ارتباطات درباره فیس‌بوک و صفحه وزرا
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با یک برنامه تلویزیونی در خصوص عضویت وزرای دولت یازدهم در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر و... گفت: اگر شبکه‌ای سالم باشد عضویت و فعالیت در آن از نظر من هیچ مشکلی ندارد. برخی وزرا صفحاتی دارند و در این صفحات نظر خود را بیان می‌کنند و دوست دارند نظر دیگران را هم درباره آن بشنوند.
محمود واعظی، در پاسخ به سوالی که درباره صفحه فیس‌بوکش از او پرسیده شد، اظهار کرد: فردی به نام من صفحه‌ای در فیس‌بوک ایجاد کرده و حدود 48 ساعت هم با آن صفحه فعالیت کرد، اما به هر حال جلوی این صفحه گرفته شد.
به گزارش «ایسنا» وزیر ارتباطات در ارتباط با دو برابر شدن سرعت اینترنت و وعده‌ای که در این زمینه داده شده بود که تا پایان سال سرعت اینترنت دو برابر خواهد شد گفت:‌ ما پیش از این نیز گفته بودیم تا پایان سال پهنای باند را گسترش خواهیم داد به این معنی که در دوره‌ای که بنده وزارت ارتباطات را به دست گرفتم پهنای باند ۷۲ گیگابیت بود که در یک ماه اول این پهنای باند حدود ۱۰ تا ۱۳ گیگابایت افزایش یافت و من امیدوارم تا سال آینده به حدود دو برابر افزایش پیدا کند. واعظی همچنین عنوان کرد: ما امیدواریم بتوانیم تا حدود دو مگابایت اینترنت به منازل بدهیم که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات این مهم محقق خواهد شد.
وی همچنین یادآور شد: با راه اندازی این شبکه قرار نیست دو شبکه مجزای اینترنت در خانواده‌ها وجود داشته باشد، بلکه آنها می‌توانند از شبکه ملی اطلاعات استفاده کنند و با استفاده از این شبکه سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند قطعا با سرعت بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و سایت‌هایی که در خارج از کشور میزبانی می‌شوند طبیعتا سرعت کمتری خواهند داشت.
وی در پاسخ به سوالی که درباره واگذاری وظایف وزارت ارتباطات مطرح شده بود، گفت:‌ فکر می‌کنم وزارت ارتباطات ماموریتی دارد که اگر تمام این بخش‌ها کنار یکدیگر باشند می‌تواند آن ماموریت را به شکل مناسب اجرا کند، اما اکنون تمام این بخش‌ها کنار یکدیگر نیستند.