انصراف پدر املاک ایران از ریاست
گروه مسکن- فردی که به خاطر سابقه طولانی‌اش در شغل دلالی مسکن و حضور ممتد و بلندمدت در مقام رییس همه بنگاه‌های مسکن، پدر املاک ایران لقب گرفته، روزگذشته پس از 14 سال، صندلی ریاست بر صنف مشاوران املاک را واگذار کرد.
مصطفی‌ قلی خسروی دیروز با حضور در «دنیای‌اقتصاد» با ارائه نامه‌ای که در آن قید کرده است، «با صحت و سلامت روحی و جسمی، به دلیل پاره‌‌ای از مشکلات و گرفتاری‌های شخصی، دیگر قادر به پذیرفتن مسوولیت ریاست نیستم»، اعلام کرد: از ادامه ریاست بر اتحادیه مشاوران‌املاک انصراف می‌دهد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران یک روز قبل از انتخابات داخلی هیات‌مدیره اتحادیه املاک برای تعیین رییس، از ادامه حضور در این جایگاه انصراف داد.
سه‌شنبه هفته گذشته در جریان دور چهارم انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران، خسروی با بیشترین آرا برای بار چهارم وارد هیات‌‌مدیره شد؛ اما در حالی که امروز اعضای ۷نفره هیات‌مدیره منتخب با حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت و در حضور نماینده وزیر، با برگزاری یک انتخابات داخلی، یک نفر را از بین خود، برای ریاست بر اتحادیه انتخاب می‌کنند، اسم مصطفی قلی خسروی در لیست کاندیداهای ریاست قرار ندارد. مصطفی قلی خسروی با ۴۰ سال سابقه بنگاهداری در حوزه املاک و حرفه دلالی مسکن، با سابقه‌ترین مشاور‌املاک محسوب می‌شود و در عین حال ۱۴ سال ریاست غیرمنفصل وی بر این صنف در مقام رییس اتحادیه مشاوران‌املاک، سابقه مدیریت در این حوزه را برای خسروی، متفاوت از سایر مشاوران‌املاک کرده است.
خسروی در سال ۱۳۵۲ با سمت مشاور و دلال ملک، وارد صنف بنگاه‌های مسکن شد و در سال ۱۳۶۳ با تاسیس یک بنگاه در خیابان یوسف‌آباد تاکنون در این محدوده مشغول به کار بوده است. خسروی همچنین از سال ۷۰ وارد اتحادیه مشاوران املاک شد و از سال ۷۸ تاکنون رییس بوده است؛ اما از امروز با انصراف وی از این سمت، فرد جدیدی به انتخاب هیات‌مدیره، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران می‌شود. پدر املاک ایران علت انصراف و کناره‌گیری از این سمت را ایجاد فرصت در صنف مشاوران‌املاک برای تحول و نوگرایی عنوان کرده و گفته است: افراد جوان و کارآمد باید سکان این صنف را با تصمیمات منسجم و تازه، البته همچون گذشته در جهت منافع صنف، به دست بگیرند. دیروز عقبایی و فرجی دو عضو هیات‌مدیره اتحادیه که همراه خسروی به دفتر روزنامه «دنیای‌اقتصاد» آمده بودند تا نامه انصراف و کناره‌گیری خسروی از ریاست را ارائه کنند، اعلام کردند: انصراف آقای خسروی به مفهوم نبودن وی در جلسات تصمیم‌گیری کلان برای صنف نخواهد بود، بلکه از حدود نیم‌ قرن تجربه ایشان در این حرفه، کماکان استفاده خواهد
شد.