گروه بازرگانی- در دومین نشست صبحانه کاری فعالان اقتصادی در دولت یازدهم در حالی از وزیر اطلاعات دعوت شد که فعالان اقتصادی بخش خصوصی خواستار نگاه فراقوه‌ای این وزارتخانه به اقتصاد شدند. به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، غلامحسین شافعی، نایب‌رییس اول اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی با وزیر اطلاعات که دیروز در اتاق ایران برگزار شد، اظهار کرد: پس از حضور وی در وزارت اطلاعات، شاهد تبلور شاخص‌های اعتدال در این وزارتخانه هستیم. وی در گذشته زمانی که تنگ‌نظری‌های شدیدی وجود داشت، به طور جدی در مجلس از بخش خصوصی حمایت کرد. رابطه اتاق و این وزارتخانه می‌تواند به حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مولد منجر شود.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات باید در راستای حمایت از بخش خصوصی و تولید کشور، آنهایی را که در گستره فعالیت‌های خود، قانون را زیرپا نمی‌گذارند، حمایت وی‍‍ژه کند.

محسن جلال‌پور، نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران نیز با بیان این مطلب که نگاه وزارت اطلاعات به مسائل اقتصادی باید فراقوه‌ای باشد، گفت: این برای نخستین بار است که وزیر اطلاعات در بین فعالان اقتصادی حضور یافت. در این جلسه اهمیت سرمایه‌گذاری و نگاه اسلام نسبت به آن مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه وزیر اطلاعات در رابطه با سرمایه‌گذاری و اهمیت آن نظرات بخش خصوصی را مورد تایید قرار داد، همچنین وضعیت زیرساخت‌ها و چارچوب‌های اقتصادی و مسائل مربوط به مرزهای کشور در این نشست مورد بررسی قرار گرفتند.

علامیرمحمدصادقی، نایب‌رییس اتاق ایران، نیز در این نشست رضایت مردم از وزارت اطلاعات و عملکرد آن را در ایجاد امنیت در کشور مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امنیت از لازمه‌های رشد اقتصادی است. وزارت اطلاعات یکی از عوامل مهم ایجاد اقتصاد ایمن در کشور شناخته می‌شود و با تحقق آن می‌تواند به احترام است خود در بین مردم بیفزاید.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت یازدهم نیز با تاکید بر این موضوع که حیات ملت‌ها بر اساس اقتصاد آنها تداوم پیدا می‌کند، عنوان کرد: شکل‌گیری ساختارهای سیاسی حکومت‌ها از لازمه‌های ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی یک جامعه است.

وی در رابطه با بایدهای شکل‌گیری اقتصاد پویا و فعال، گفت: فعالیت‌های اقتصادی کشور باید بر پایه بخش خصوصی و تعاونی شکل بگیرد. همچنین باید بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری احساس امینت کرده و مطمئن باشد که اگر فعالیت سالمی داشته باشد، مورد حمایت مسوولان حکومتی قرار خواهد گرفت. وزیر اطلاعات ادامه داد: وزارت اطلاعات به عنوان نمادی از اراده دولت یازدهم مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت شغلی و کارآفرینی در بین فعالان اقتصادی بخش خصوصی حاضر شد و به دنبال آن است که با استفاده از نظرات آنها به بهبود شرایط اقتصادی کمک کند.