ایسنا - نماینده شرکت خودروسازی پژو فرانسه از سخنرانی در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران امتناع کرد.نماینده شرکت فرانسوی رنو در حالی در همایش بین‌المللی صنعت خودرو که شنبه گذشته برگزار شد، سخنرانی و از نزدیکی این شرکت به ایران خبر داد که نماینده شرکت پژو حتی از سخنرانی در این همایش نیز خودداری کرد. به گفته مسوولان برگزار‌کننده این همایش، نمایندگان شرکت پژو تمایلی به سخنرانی در این همایش نداشته و معتقد بودند که هرگونه سخنرانی و اظهارنظرشان در رابطه با صنعت خودرو ایران نیازمند مذاکرات بیشتر است.

این وضعیت در حالی است که مسوولان ایرانی از جمله رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در روزهای اخیر انتقادات تندی را نسبت به عملکرد شرکت پژو بیان کرده‌اند.

در این شرایط شنیده می‌شود که خودروسازان ایرانی شروطی را برای آغاز مجدد همکاری با شرکت پژو داشته‌اند که البته پژویی‌ها هنوز به آن جواب نداده‌اند.

ساسان قربانی - دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران - درباره دلیل عدم سخنرانی نماینده پژو در این همایش می‌گوید: پژویی‌ها معتقد بودند که چون برای شروع مجدد کارشان در ایران باید مذاکرات بیشتری انجام دهند بهتر است که در این همایش سخنرانی نکنند.