گروه بین‌الملل- نتانیاهو و همسرش این‌بار زیر ذره‌بین خود اسرائیلی‌ها قرار گرفته است. زندگی تجملی او و همسرش سارا نتانیاهو کار دست این زوج داده و باعث ایجاد انتقادهای فراوانی علیه آن دو شده است. به گزارش آسوشیتد پرس، انتقاد از علاقه سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر اسرائیل، به شمع‌های معطر و آب نوشیدنی گران‌قیمت و گل‌آرایی‌های پرخرج در اسرائیل چنان بالا گرفت که نمایندگان اپوزیسیون این رژیم در روزهای این هفته یکی پس از دیگری پشت تریبون مجلس اسرائیل رفتند تا بپرسند چرا خانواده کوچک نتانیاهو به هشتاد هزار شکل آب معدنی و ۶ هزار شکل شمع معطر و صد و اندی هزار شِکِل گل‌آرایی و بالای پنجاه هزار شِکِل خرج خشکشویی نیاز داشته است.

انتقاد رقیبان سیاسی و افکار عمومی اسرائیلی از زندگی زوج نتانیاهو پس از آن بالا گرفت که تشکل «پاکدستی دولت» توانست گزارش خرج‌های سال میلادی گذشته، ۲۰۱۲، در مورد زندگی نخست وزیر را تقریبا به زور از نهاد ناظر بازرسی به دست آورد.

نتانیاهو و همسرش یک خانه شخصی در خیابان «غزه» در مرکز بیت‌المقدس دارند که در چند صد متری اقامتگاه رسمی نخست وزیری در میدان «پاریس» است، اما ویلایی نیز در شهر ساحلی «کیساریا» («قیصریه») با زمین گلف در کنار ساحل دارند، ولی خرج اقامتگاه رسمی را مالیات‌دهندگان اسرائیلی می‌پردازند.

این زوج اکثراً در اقامتگاه رسمی خود حضور دارند؛ جایی که دفتر نخست وزیری نیز در آن قرار دارد و نشست‌های کابینه هم در آن برگزار می‌شود.

تشکل «پاکدستی دولت» اینبار زندگی نخست وزیر و همسرش را زیر ذره‌بین گذاشته است. سال گذشته از رقم‌های کلی و نامفهومی که نهاد بازرسی کشور در مورد زندگی زوج نتانیاهو در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد خشمگین بود و از این روی، ریز خرج‌هایی را که اقامتگاه نخست‌وزیری بر دوش مالیات‌دهندگان اسرائیلی می‌گذارد در اختیار این تشکل قرار داد.

بر اساس گزارش این تشکل، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نزدیک به ۹۰۹ هزار دلار خرج بر روی دست مالیات‌دهندگان اسرائیلی گذاشته‌اند. سخنگویان تشکل ناظر «پاکدستی دولت» با در دست داشتن این فهرست هزینه‌ها به سوی رسانه‌ها شتافتند تا پرسش‌های سختی را از زوج نتانیاهو مطرح کنند؛ سوال‌هایی که این زوج و کارگزاران آنها مدعی شدند که از «حسادت‌های تحریک شده از سوی رقیبان» ناشی می‌شود.

زوج نتانیاهو می‌گویند که در اقامتگاه رسمی، روسای جمهوری، نخست‌وزیران و مقامات ارشد مورد پذیرایی دائمی قرار می‌گیرند و خریدهای صورت گرفته برای آبروداری بوده است، اما فهرست منتشره نشان می‌دهد که هزینه‌های اقامتگاه رسمی صدها برابر خانه شخصی آنها در خیابان «غزه» است، در شرایطی که خرج‌های اقامتگاه رسمی بالای نهصدهزار دلار بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش خرج خانه شخصی آنها تنها «هزار دلار» ذکر شده است. در این راستا، ایتان کابل، وزیر پیشین و از مقامات حزب اپوزیسیون کارگر، زمانی که این هفته در کنست(مجلس اسراییل) علیه این «ولخرجی‌ها» سخنرانی می‌کرد، به طعنه گفت: «عقل سالم می‌گوید که اگر خرج آب خانه نخست وزیری به هشتاد هزار شِکِل سر می‌زند، لابد لوله‌کشی ساختمان خراب است یا آنها با آب معدنی حمام می‌کنند، اما فهمیده‌ام که برای خاموش کردن شمع‌های بودار ۶هزار شِکِلی، هشتاد هزار شِکِل آب هم لازم است».