از نمایندگان برتر بیمه البرز قدردانی شد
گردهمایی سراسری نمایندگان و کارگزاران شرکت بیمه البرز با حضور رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،‌ مدیران،‌ روسای شعب،‌ نمایندگان و کارگزاران همکار این شرکت برگزار و از نمایندگان و کارگزاران همکار برتر بیمه البرز با اهدای لوح و جوایز قدردانی شد.
رییس کل بیمه مرکزی در گردهمایی سراسری نمایندگان و کارگزاران بیمه البرز گفت: من همیشه قدردان صداقت، سلامت و توانمندی مدیران و کارکنان بیمه البرز هستم، زیرا بدون تنش به فعالیت حرفه‌ای می‌پردازند و مایه افتخار صنعت بیمه هستند.
محمد ابراهیم امین گفت: کارکنان و نمایندگان شرکت بیمه البرز افراد بسیار باکفایتی هستند و دستاوردهای کسب شده بیمه البرز طی سال‌های گذشته، شایان قدردانی است.
رییس کل بیمه مرکزی همچنین با ابراز خرسندی از فعالیت حرفه‌ای کارکنان و نمایندگان بیمه البرز گفت: دو اصل مشتری‌مداری و برخورداری از توانگری فنی و مالی لازمه فعالیت حرفه‌ای شرکت‌های بیمه است که شرکت بیمه البرز با برخورداری از این دو فاکتور مهم توانسته است رضایت مشتریان ،‌ مردم و مسوولان کشور را جذب کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون سهم بیمه از تولید ناخالص داخلی رقم ناچیز ۵/۱ درصد است، گفت: صنعت بیمه ظرفیت آن را دارد که سهم بیمه را از تولید ناخالص داخلی به هفت درصد افزایش دهد.
رییس کل بیمه مرکزی درباره فعالیت نمایندگان شرکت‌های بیمه گفت: نمایندگان بیمه باید از توانایی مالی و تسلط بر انواع پوشش‌های بیمه‌ای برخوردار باشند و با آگاهی از سلایق مشتریان،‌ ارتباط سالمی در بازار بیمه برقرار کنند.
وی با تاکید بر اینکه حرفه نمایندگی بیمه باید اقتصادی باشد پیشنهاد کرد: شرکت‌های بیمه تازه تاسیس شده فقط به تعداد شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، یک نماینده جذب کنند و شرکت‌های بیمه با سابقه‌تر نیز متناسب با میزان پورتفوی خود به جذب نماینده بپردازند، در غیر اینصورت ممکن است رقابت‌ها به نرخ شکنی منجر شود.
سیدرسول تاجدار، مدیرعامل بیمه البرز هم در این گردهمایی اعلام کرد: بیمه البرز در سال گذشته عملکرد بسیار مطلوبی داشته است و به لحاظ فنی در بهترین سطح در بین شرکت‌های بیمه قرار دارد.
وی گفت: من به سهم خودم به خاطر عملکرد خوب سال مالی گذشته که توانستیم به یک سوددهی مناسب برسیم از تمام کارکنان و نمایندگان شرکت قدردانی می کنم.
وی با اشاره به کسب موفقیت‌های بیمه البرز طی چند سال گذشته همچون کسب رتبه اول مشتری‌مداری ‌گفت: برای حفظ این جایگاه ویژه بیمه البرز در صنعت بیمه کشور باید با حفظ کیفیت محصولات عرضه شده خود، از شرایط بحرانی کنونی صنعت بیمه گذر کنیم.
به گفته مدیرعامل بیمه البرز، حذف نظام تعرفه ، ورود شرکت‌های جدید بیمه که فضای فعالیت را به شدت رقابتی کرده است و واگذاری شرکت‌های بیمه دولتی به بخش خصوصی از جمله مواردی بوده که طی چند سال گذشته ،‌ فضای فعالیت را به شدت رقابتی کرده و تغییر داده است.
وی ادامه داد : در این شرایط ویژه نباید به هر قیمتی به جذب پورتفوی پرداخت و باید اصل توان ایفای تعهدات را مد نظر قرار داد.
تاجدار تاکید کرد: هم‌اکنون یکی از سیاست‌های مهم بیمه البرز، تمرکز بر عرضه و فروش بیمه‌های انفرادی است و در آینده‌ای نزدیک محصولات با کیفیت و خوبی را در بخش بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری عرضه خواهیم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد بیمه البرز با بهره‌مندی از شبکه فروش بسیار فعال،‌ جوان و آموزش دیده در عملی کردن کامل این سیاست به موفقیت برسد.
محمدرضا تقوایی، رییس هیات‌مدیره بیمه البرز نیز در گردهمایی سراسری نمایندگان و کارگزاران همکار بیمه البرز درباره وضعیت فعالیت نمایندگان این شرکت، ‌توضیح داد: پورتفوی نمایندگان بیمه البرز در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در این راستا سهم شبکه فروش غیرمستقیم نمایندگان بیمه البرز در شش ماهه اول سال‌جاری یک درصد افزایش داشته است.
وی گفت: به این ترتیب ۹۲ درصد بیمه‌نامه‌های صادر شده در این مدت توسط شبکه فروش غیرمستقیم جذب شده است.
در این گردهمایی همچنین فرامرز اخوان رهنما، رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های خدمات بیمه‌ای بیمه البرز و محمد تقوی، رییس انجمن صنفی نمایندگان حقیقی این شرکت طی سخنانی مسائل شبکه فروش را مطرح کردند.
این گزارش حاکی است، گردهمایی سراسری نمایندگان بیمه البرز و کارگزاران همکار، دوم آبان ماه همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار شد و از سه کارگزار برتر همکار، یک نماینده ممتاز ، ۱۰ نماینده برتر دارنده نشان طلا ، ۱۰ نماینده دارنده نشان نقره ، ۴ نماینده برتر در کل شهرستان‌ها و ۴۰ نماینده برتر استانی این شرکت با حضور رییس کل بیمه مرکزی،‌ مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره بیمه البرز قدردانی شد.
ادامه در صفحه ۱۷