گروه خودرو - پس از استعفای جمشید پژویان از شورای رقابت، این شورا مدتی است که در سکوت خبری مطلق فرو رفته، حال آنکه پیش از این رییس پیشین و اعضای شورای مذکور از لحظه لحظه روند تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو با رسانه‌ها گفت‌و‌گو می‌کردند. هر چند این گفت‌و‌گو‌ها و گزارش‌هایی که از سوی اعضای شورا ارایه می‌شد هیچ‌گاه به تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو ختم نشد، اما تولیدکنندگان و بازار همچنان در انتظار فرمول رهایی از بلاتکلیفی صنعت خودرو با تعیین اعضای جدید این شورا هستند. حال ظاهرا رییس جدید این شورا ترجیح می‌دهد بدون هیاهو و مصاحبه‌های جنجالی به فرمول سازی قیمت خودرو بپردازد این در شرایطی است که برخی خبرها حکایت از آن دارد که ابلاغ فرمول قیمت‌گذاری خودرو به سال آینده موکول شده است .در این بین محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت و همچنین دو معاون وی چندی پیش از عدم‌افزایش قیمت خودرو تا پایان سال‌جاری سخن گفته بودند. به این ترتیب بعید به نظر می‌رسد که فرمول تعیین قیمت خودرو تا پایان امسال به خودروسازان ابلاغ شود.

در این زمینه خبرگزاری تسنیم مصاحبه‌ای با محسن صالحی نیا معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت انجام داده و از وی در مورد زمان ابلاغ فرمول قیمت‌گذاری خودرو سوال کرده که وی نیز پاسخ داده، فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو به شرط تصویب در شورای رقابت، از سال ۹۳ اجرا می‌شود.

وی درباره سرانجام تجدیدنظر در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو که چند ماهی است در دستور کار شورای رقابت قرار دارد، اظهار کرد: با تغییر رییس این شورا، خللی در بررسی اطلاعات خودروسازان برای تجدیدنظر در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو به وجود نخواهد آمد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که با در نظر گرفتن تعهد خودروسازان برای عدم‌تغییر قیمت محصولات خود تا پایان سال، در صورت تجدیدنظر در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو تکلیف قیمت‌ها چه خواهد شد، تاکید کرده که خودروسازان تعهد داده‌اند تا پایان سال‌جاری هیچ گونه تغییر قیمتی را در محصولات خود ایجاد نکنند، حال اگر در این مدت دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت تجدیدنظر شود، خودروسازان موظف به رعایت فرمول سابق تا پایان سال خواهند بود.