تعقیب و گریز در صدر جدول
روز پایانی از هفته بیست و ششم لیگ برتر یک روز حساس برای تیم‌های بالای جدول است. پرسپولیس در شیراز و استقلال در خانه به فکر صدرنشینی هستند. نبرد نفت و تراکتور نیز از دیدارهای حساس هفته خواهد بود و فینالیست جام حذفی می‌خواهد با تونی به بحران 8 هفته‌ای‌ در نرسیدن به پیروزی پایان دهد.
هفته بیست و ششم از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری پنج دیدار به پایان می‌رسد. دیدارهایی که چهار تیم استقلال، فولاد، پرسپولیس و نفت تهران این شانس را دارند با پیروزی مقابل حریفان خود، این هفته را با صدرنشینی به پایان برساند. ناکامی هر یک از این تیم‌های مدعی ممکن است باعث نزول چند پله‌ای آنها شود که در زیر به شرایط این دیدارها اشاره می‌شود.
فجرسپاسی شیراز - پرسپولیس تهران
نبرد برای رسیدن به صدر و رهایی از قعر بین یاوری و دایی. این مساله حساسیت‌های بازی شیراز را بیشتر می‌کند. فجرسپاسی که میزبان پرسپولیس تهران است، اگر در حالتی ایده‌آل بتواند با بیش از ۳ گل در این مسابقه به پیروزی برسد، پس از مدت‌ها از بین دو تیم قعرنشین جدا می‌شود، اما رسیدن به این هدف بسیار سخت خواهد بود. تیم یاوری که یکی از دو گزینه اصلی سقوط به دسته اول محسوب می‌شود، در این بازی بسیار مهم نمی‌خواهد بازنده زمین را ترک کند، زیرا در این صورت به لیگ دسته اول نزدیک‌تر خواهد شد، به همین دلیل با تمام توان به میدان خواهند رفت. در سوی دیگر میدان اما تیم پرسپولیس قرار دارد که در روزهای اخیر به‌دلیل مشکلات مالی بازیکنانش اعتصاب کرده بودند و برای این بازی تمرینات لازم را انجام ندادند. شاگردان دایی که در این روزهای مهم قدر بالانشینی خود را ندانستند، پس از پیروزی برابر سپاهان دوباره این شانس را به دست آوردند که بتوانند لیگ را با قهرمانی به پایان برسانند و یکی از راه‌های رسیدن به چنین موفقیتی، پیروزی در شیراز است. حضور پروین در تمرین روز جمعه و اتحاد بازیکنان می‌تواند شرایط سرخپوشان را برای رسیدن به این هدف بهتر کند.
فولاد خوزستان - ملوان بندرانزلی
شکست مقابل تراکتورسازی در تبریز فولادی‌ها را از قهرمانی در جام حذفی دور کرد. موضوعی که انگیزه بازیکنان این تیم را برای قهرمانی در لیگ بیشتر کرده است زیرا آنها نمی‌خواهند فصل جاری لیگ را بدون بالا بردن یک جام به پایان برسانند.
فولادی‌ها در این بازی میزبان ملوانی هستند که با دراگان اسکوچیچ نتایج بسیار خوبی را در لیگ امسال به دست آورده و برای هر حریفی حتی در خانه‌اش خطرناک است.
ملوانی‌ها نیز که همان‌طور که اشاره شد، به لطف موفقیت‌های خود به ۶ ضلعی بالای جدول نزدیک شدند و اگر در این بازی نیز به پیروزی برسند، این اختلاف را بیش از پیش کاهش می‌دهند.
نفت تهران - تراکتورسازی تبریز
این یکی از نبردهای حساس هفته بیست و ششم یا روز دوم از دیدارهای این هفته است. هدف اول هر دو تیم بالا بردن شانس‌ خود برای کسب سهمیه آسیا است اما نفت میزبان، هدف مهم‌تری نیز دارد و آن صعود به جمع سه تیم بالای جدول یا بهتر بگویم صدرنشین شدن در پایان هفته بیست‌وششم است. در سوی دیگر میدان، اما تراکتورسازی قرار دارد، تیمی که هفته پیش با پیروزی مقابل فولاد به فینال جام حذفی صعود کرد و حالا با انگیزه و روحیه بالاتر به فکر جبران ناکامی‌هایش در لیگ است. تراکتوری‌ها امیدوارند با هدایت تونی بتوانند به طلسم پیروز نشدن خود پس از ۸ هفته پایان دهند.
استقلال تهران - سایپای البرز
شکست تلخ مقابل مس در تهران استقلالی‌ها را از رسیدن به فینال جام‌حذفی محروم کرد و مشکلی بر مشکلات قبلی این تیم افزود. آنها که پس از دربی تا به امروز نتایج قابل‌قبولی را به دست نیاوردند، برای حفظ صدرنشینی دیگر نباید حتی کوچک‌ترین اشتباهی را انجام دهند، زیرا از دست دادن امتیاز می‌‎تواند آنها را محکوم به سقوط کند. سایپا رقیب استقلال در این بازی اما تیمی پرنوسان است. تیمی که نمی‌توان شرایط آن را در هر بازی پیش‌بینی کرد. آنها یک روز در خانه می‌بازند و یک روز دیگر در زمین حریف پیروز می‌شوند و این موضوعی است که می‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد.

برنامه دیدارهای روز دوم از هفته بیست و ششم:
یکشنبه - ۲۰/۱۱/۹۲
* فجرسپاسی شیراز - پرسپولیس، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه حافظیه شیراز
* گسترش فولاد تبریز - مس کرمان، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز
* نفت تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی تهران
* فولاد خوزستان - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز
* استقلال تهران - سایپا البرز، ساعت ۱۷، ورزشگاه آزادی تهران