سایپا نیوز- با استفاده از دانش مهندسان داخلی برای اولین بار سیستم ترمز وانت ۱۵۱ متناسب با مشخصات فنی این خودرو و مطابق با استانداردهای روز دنیا در شرکت مگاموتورسایپا طراحی و به بهره‌برداری رسید. بهروز غفاری مدیرعامل مگاموتور با اعلام اینکه سیستم ترمز وانت ۱۵۱ مطابق با شرایط این خودرو و استانداردهای روز دنیا و با داشتن امکاناتی همچون ABS/EBD در مگاموتور طراحی و به بهره‌برداری رسیده است گفت: با توجه به اینکه خودرو وانت ۱۵۱ تغییر کاربری داشته و از یک خودرو سواری تبدیل به خودرو کار شده که وزن بیشتری را حمل می‌کند، لازم بود سیستم ترمز جدیدی با ضریب اطمینان بالاتر بروی اکسل جلو و عقب آن طراحی شود.

وی افزود: به همین منظور با توجه به وجود شرایط تحریم و عدم مشارکت شرکت‌های خارجی کل پروژه طراحی، ساخت و تست نهایی این محصول در دستور کار واحد تحقیق توسعه مگاموتور قرار گرفت و سیستم ترمز با عملکرد بالاتر و متناسب با این خودرو با بهره گرفتن از نیروهای متخصص و کارآمد شرکت مگاموتور طراحی و ساخته شد.

غفاری در ادامه تاکید کرد که تمامی تست‌ها در شرایط آزمایشگاهی نیز روی مجموعه ترمزهای جلو و عقب با موفقیت به پایان رسیده است و هیچ گونه نشتی، ترک، شکست و عملکرد نامناسب در نمونه‌ها مشاهده نشد.