گروه خودرو - وزیر نفت سه‌شنبه گذشته در حالی خواستار اصلاح سبد سوختی کشور شد که ترکیب ناوگان حمل‌و‌نقل سبک کشور با توجه به نوع سوخت تا پایان سال 93، توسط ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت در سال 88 مورد بازنگری قرار گرفته بود. این ستاد چهار سال پیش سبد سوختی کشور را به این شرح تعیین کرده بود:نفت گاز و بنزین 70 درصد، گازسوز و دوگانه سوز اعم از CNG و LPG به میزان 25 درصد و در نهایت هیبرید نیز 5 درصد. این مصوبه نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در دولت دهم با توجه به نظر موافق دولت تا پایان سال 93 اعتبار دارد. حال آنکه سه‌شنبه گذشته بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع اعضای شورای شهر عنوان کرده بود که باید سبد سوخت خودروها اصلاح شود و نفت و گاز، سی‌ان‌جی و ال‌پی‌جی عرضه کنیم.
هر چند وزیر نفت توضیحات بیشتری در مورد تغییر سبد سوختی موردنظر خود نداده؛ اما آنچه مشخص است بنزین به لحاظ مصرف همچنان حرف اول را در سبد مذکور می‌زند. در این زمینه مجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت به خبرنگار ما می‌گوید در حال حاضر سبد ۲۵ درصدی سوخت CNG محقق شده و این ستاد با نظر موافق وزارت نفت پیشنهاد سهم ۳۵ درصدی سوخت CNG را در سبد سوختی کشور داده است.وی تاکید می‌کند که در نظر گرفتن سهم ۳۵ درصدی سوخت گاز در سبد سوختی، نیازمند مصوبه هیات دولت است.
بر این اساس، برخی از کارشناسان با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی و پیش‌بینی افزایش قیمت بنزین تاکید می‌کنند که تمایل مشتریان به خودروهای دوگانه سوز به‌منظور صرفه‌جویی در بنزین ممکن است بار دیگر تکرار شود، حال آنکه زیر ساخت‌های توسعه خودروهای دوگانه سوز و جایگزینی آنها با بنزین سوزها باز هم در شرایط متعادلی قرار ندارد. قطعی گاز جایگاه‌های گاز
به‌خصوص در فصل زمستان خود مشکلی است که برخی از مشتریان را از خرید این خودروها بازمی دارد.