سفر کنید کتاب بخوانید
علی عبداللهی شاعر و مترجم ضمن تبریک سال نو برای مطالعه در ایام تعطیل عجالتا دو کتاب پیشنهاد می‌کنم و یک سفر هم برای گذراندن بهتر تعطیلات نوروز. کتاب اول رمان «پیش از آنکه بخوابم» اثر اس.جی.واتسون با ترجمه خانم شقایق قندهاری از نشر آموت.
«پیش از آنکه بخوابم» رمانی است پرهیجان و تازه از نویسنده آمریکایی که ترجمه فارسی آن در زمان کوتاهی به چاپ سوم نیز رسیده است.
این کتاب کشش لازم را برای خواندن دارد و ترجمه خوب آن خواننده را تا آخر با خودش همراه می‌کند. کتاب دیگر «زیر پل‌های فراموشی» گزیده اشعار «کریستینا لوگن» شاعره سوئدی است که رباب محب و وحید علیزاده رزازی آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند و نشر گل آذین آن را در قطع جیبی منتشر کرده است.
این نخستین کتابی است که از این شاعره سوئدی به فارسی ترجمه شده است و شعرها به خوبی نوع زندگی و روابط اجتماعی در کشور زادگاه او را نشان می‌دهد.
برای سفر نیز من شخصا سفر به نقاطی را که کمتر مورد علاقه و اقبال دیگران است، ترجیح می‌دهم. به طور مثال بیرجند که شهری دانشگاهی و علمی است و آثار باستانی از دوران پارت‌ها، اشکانیان، زندیه و قاجاری دارد و قلعه‌های اسماعیلی در روستاهای چهار گوشه آن سربرآورده‌اند. شهر نزاری قهستانی شاعر اسماعیلیه و ابن حسام خوسفی و جاهای دیدنی در شهرهای اطرافش در قاین، قلعه کوه، مسجد جامع و شهر نهبندان، قلعه شاه دژ و آسیاب‌های بادی و از آن طرف کلوت‌های شهداد و باغ گلشن طبس و دیدنی‌های مناطق کویری.