ورود غول صنعت شوینده کشور به بورس تهران

'مراسم معارفه‌ی گروه صنعتی پاکشو برای عرضه‌ی اولیه در بورس اوراق بهادار تهران با حضور مسئولان و فعالان بازار سرمایه برگزار شد. در این جلسه مهندس سزاوار مدیر عامل گروه صنعتی پاکشو با اشاره به این که این شرکت با سرمایه فکری و معنوی آقای حاج محمد کریم فضلی و مدد و تلاش شبانه‌روزی جمعی از مهندسان و متخصصان ایرانی شروع به فعالیت نموده است، به روند سیر تاریخی رشد گروه صنعتی پاکشو به عنوان بزرگ‌ترین شرکت صنعتی شوینده‌ی کشور اشاره نمود.

وی مزیت‌های این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده شوینده کشور را مالکیت برندهای معروف و خوش نام نظیر گلرنگ، سافتلن، اوه، هوم پلاس، مریدنت، گلدنت، آیری و آترا دانست و افزود: در سال جاری نیز ورود برندهای اسپیف و لمیس موجب افزایش سهم بازار شوینده گروه صنعتی پاکشو در سال‌های آتی خواهد شد.

مهندس سزاوار به داشتن قرارداد بلند مدت با شبکه توزیع و پخش مویرگی مناسب در سراسر کشور با ۴ شرکت خوش‌نام گلرنگ پخش، گل پخش اول، پخش آنیتاسان وآرین پخش پیشرو اشاره نمود و افزود: سه برند سافتلن، گلرنگ و اوه جز سه برند اول کشور در فروش محصولات شوینده بوده که مربوط به گروه صنعتی پاکشو است.

مدیر عامل گروه صنعتی پاکشو همچنین ضمن بر شمردن کارخانه‌های تولیدی این شرکت با اشاره به ظرفیت تولید مجتمع‌های تولیدی شماره ۱و۲ و کارخانه‌های پاکشو۳، پاکشو ۴ و پاکشو ۵، کل ظرفیت سالیانه تولیدی سایت‌های مذکور را تولید ۶۰۰.۰۰۰ تن محصولات شوینده اعلام نمود و اظهار داشت: مجتمع تولیدی شماره ۲ با ظرفیت ۱۷۶.۰۰۰ تن در سال ۹۲ افتتاح شده است. مهندس سزاوار دیگر مزیت‌های گروه پاکشو را شفافیت حساب‌های مالی و مزیت مالیاتی تبصره ۳ ماده ۱۳۸قانون مالیات‌های مستقیم به مدت ۱۰سال، برشمرد.

مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو اظهار داشت: این شرکت سود هر سهم برای پایان سال مالی منتهی به۲۹/۱۲/۹۲ مبلغ ۱۴۸۹ ریال پیش بینی نموده بود که تاکنون این مبلغ تحقق یافته است و سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۳، مبلغ ۱۶۸۵ریال پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به حساسیت تقسیم سود بالا و متوالی شرکت در سالیان گذشته و سال‌های آتی گفت: این شرکت در نظر دارد در مجمع عمومی عادی حقوق صاحبان سهام سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۲ معادل ۹۶درصد سود تحقق‌یافته را تقسیم نموده و در سال ۹۳ نیز بیش از ۹۹درصد از سود پیش‌بینی‌شده را تقسیم نماید.

در پایان وی اعلام نمود، فروش در سال۹۲ نسبت به سال ۹۱ بالغ بر ۴۱درصد و سودآوری شرکت بالغ بر ۴۶درصد رشد داشته است.

پس از خاتمه‌ی مراسم معارفه‌ی شرکت گروه صنعتی پاکشو، آقای سعیدی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه‌ی دنیای اقتصاد در ارتباط با تجزیه و تحلیل صورتهای مالی شرکت گروه صنعتی پاکشو اعلام نمود که پیش بینی سود هر سهم سال ۹۳ شرکت پاکشو، کاملا محافظه کارانه بوده و شرکت توانایی تحقق مبالغ بیشتری از سود هر سهم را با توجه به روند رشد فروش و سود در سالهای گذشته خواهد داشت. وی با مقایسه مقدار فروش شرکت گروه صنعتی پاکشو با کلیه شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران به این نکته اشاره نمود که مجموع فروش شرکت‌های صنعت شوینده پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار در پایان سال ۹۱ ، مبلغ ۶.۸۰۰ میلیارد ریال و فروش گروه صنعتی پاکشو به تنهایی معادل ۶۴درصد فروش آن شرکت‌ها و به مبلغ۴.۴۰۰ میلیارد ریال بوده است که ادامه این روند فروش با توجه به تنوع کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولیدی و تنوع برندها و محصولات در سالیان آتی نیز تداوم خواهد یافت.

همچنین در گزارش پیش بینی سود هر سهم سال ۹۳، فروش و سود سال‌های بعدی با دید محافظه‌کارانه بر مبنای رشد ۳۰درصد فروش و ۱۳درصد سود در نظر گرفته شده است، که درصورت توجه به روند رشد فروش در سالیان قبل و اینکه شرکت دارای مطرح ترین برندهای صنعت شوینده‌ی کشور است و همچنین با توجه به عرضه‌ی محصولات در مجتمع جدید پاکشو با برندهای لمیس و اسپیف، می‌توان انتظار تعدیل حداقل۲۰درصد در سود هر سهم را داشت.

روز چهارشنبه مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۲، تعداد ۷۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکتی گروه صنعتی پاکشو متعلق به شرکت‌های مجموعه گروه صنعتی گلرنگ به عنوان ۴۸۲ دومین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از درج نام در فهرست‌ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی گروه ساخت سایر محصولات شیمایی و طبقه ساخت صابون و پاک‌کننده‌ها، فرآورده‌های تمیزکننده و پرداخت کننده، و انواع عطر و فرآورده‌های بهداشتی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد پاکشو عرضه خواهد شد.

ورود غول صنعت شوینده کشور به بورس تهران