گروه خودرو- بحران قیمت خودرو در حالی وارد سومین سال خود شده که هنوز هم مشتریان و خودروسازان نمی‌دانند تکلیف‌شان در این ماجرا چیست و در نهایت چه تصمیم و سیاستی برای «قیمت‌گذاری» در نظر گرفته خواهد شد. در حال حاضر افزایش هزینه‌های تولید از یکسو و نارضایتی مشتریان از قیمت فعلی خودروهای داخلی از سوی دیگر، مسوولان را در تنگنای تصمیم‌گیری قرار داده است، چه آنکه نه می‌توانند به نفع متقاضیان خودرو از دومین صنعت بزرگ کشور عبور کنند و نه به سود خودروسازی از مشتریان بگذرند. در واقع خودرو طی دو سال گذشته به حدی گران شده که حتی خودروسازان هم می‌دانند دیگر جایی برای افزایش بیشتر قیمت‌ها نیست و خیلی از مردم همین حالا هم توان خرید ندارند، چه رسد به اینکه خودرو گران‌تر نیز شود. از طرفی، به دلیل حساسیت‌های بالایی که روی قیمت خودرو وجود دارد (چه از طرف مردم و چه از طرف مسوولان و نمایندگان مجلس)، افزایش دوباره قیمت خودرو پذیرفتنی نیست؛ زیرا کمتر کسی می‌پذیرد که خودروهای داخلی را با این سطح کیفی نامناسب، به قیمت بالایی خریداری کند.

این در حالی است که هزینه‌های تولید نیز رشد کرده و خودروسازان بارها تاکید کرده‌اند که راهی جز افزایش قیمت ندارند و اگر قرار به تثبیت قیمت‌ها باشد، توان سرپا ماندن و ادامه حیات نخواهند داشت.

با این شرایط، بعید نیست خودروسازان و تصمیم‌گیران، روش‌های دیگری را برای جبران هزینه‌های تولید در پیش بگیرند، روش‌هایی که افزایش قیمت در آنها، ملموس نباشد. خودروسازان می‌دانند که دیگر جایی برای رشد قیمت خودروهای فعلی شان وجود ندارد و با این حساب شاید به سراغ محصولات جدید خود رفته و قیمت آنها را طوری لحاظ کنند که تا حدی جبران‌کننده هزینه‌هایشان باشد.

به عبارت بهتر، مردم با قیمت خودروهای جدید بهتر کنار می‌آیند، چون این خودروها قیمتی از قبل ندارند و معمولا نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند؛ بنابراین حساسیت روی آنها بسیار کمتر از خودروهای حال حاضر بازار خواهد بود.