دنیای اقتصاد- اغلب سرویس‌ها و خدمات پرداخت موبایلی ازتکنولوژی NFC بهره می‌برند. این تکنولوژی حالا آنقدر پرطرفدار و رایج شده است که در اغلب موبایل‌های هوشمند میان رده یا حرفه‌ای هم به‌کار برده می‌شود. اپل اما همیشه سعی دارد بازاری خاص خودش را داشته باشد. موبایل هوشمند این شرکت یعنی آی‌فون هرگز از تکنولوژی NFC بهره نبرده است و این به معنای آن است که کاربران آی‌فون نمی‌توانند از این سرویس‌های پرداخت موبایلی استفاده کنند.
حالا اپل تصمیم دارد تغییری در این روال ایجاد کند. به این ترتیب است که بعضی از کارشناسان و فعالان بازار پیش‌بینی کرده‌اند که آی‌فون بعدی اپل احتمالا از تکنولوژی NFC بهره می‌برد تا به این ترتیب کاربران این موبایل هوشمند پرطرفدار هم بتوانند از خدمات پرداخت موبایلی استفاده کنند. این در حالی است که در روزهای اول سال ۲۰۱۴ شایعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد اپل می‌خواهد یک کیف پول موبایلی را به‌طور ویژه برای آی‌فون طراحی کند.
با این اوصاف گویا اراده اپل برای ایجاد دسترسی کاربران آی‌فون به سیستم‌های پرداخت همراه مدرن بسیار قوی است و باید منتظر شنیدن خبرهایی از این شرکت درباره این موضوع باشیم.