گروه انرژی- مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از اتمام ترک‌گیری سد کارون 4 تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: کار ترک‌گیری از یک‌ماه پیش با مشارکت یک شرکت اسپانیایی آغاز شده است. به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدرضا رضازاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازه‌های بزرگ سدسازی کشور با مسائل پیچیده‌ای درگیر هستند، افزود: علاوه بر اقداماتی که باید در دوره اجرا و بهره‌برداری صورت گیرد، پایش رفتار سدها با استفاده از ابزار دقیق نیز دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار کرد: همچنین از مواردی که ممکن است برای سدها اتفاق بیفتد ایجاد ترک در بدنه سد است که در مورد کارون 4 کار ترک‌گیری از یک‌ماه پیش آغاز شده است. ما در گام اول باید ابعاد و شکل ترک‌ها را شناسایی می‌کردیم که مجموعه بررسی‌ها ما را به اینجا رساند که از صاحب‌نظران داخلی و خارجی در این بخش استفاده شود. رضازاده با بیان اینکه هیچ‌گونه خطری سد کارون 4 را تهدید نمی کند، گفت: قرار است تا نیمه اردیبهشت ماه کار تزریق در ترک‌ها به اتمام برسد. به صورت کلی با علاج بخشی سد کارون 4 می‌توان گفت به بلوغ فنی در صنعت سدسازی دست یافته‌ایم.
همچنین در ادامه «آلبرتوکونزالو» مجری طرح و مدیرعامل شرکت اسپانیایی فعال در سد کارون نیز با بیان اینکه در اسپانیا ۱۳۰۰ سد بزرگ وجود دارد، گفت: کارون ۴ با بیشترین امکانات قابل دسترسی ساخته شده است، اما ترک‌ها می‌توانست، مسائل جدیدی برای سد ایجاد کند که برطرف شد.
سد مخزنی کارون ۴ در استان چهارمحال و بختیاری احداث شده که دارای ۴ واحد ۲۵۰ مگاواتی در مدار است. حجم مخزن این سد ۲۱۹۰ میلیون مترمکعب است که حجم مفید مخزن ۷۴۹ میلیون مترمکعب اعلام شده است. این سد با ۲۳۰ متر ارتفاع، بلندترین سد ایران نیز محسوب می‌شود.