گروه گردشگری- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن جذابیت‌های مختلف طبیعی، تاریخی و فرهنگی قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.
مسعود سلطانی فر سه‌شنبه شب در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان حضور یافت و با اشاره به برنامه‌ریزی لازم از سوی دولت برای توسعه مناطق گردشگری و تفریحی سیستان و بلوچستان، ادامه داد: به زودی اعتباراتی به همین منظور به مناطق گردشگری استان اختصاص داده خواهد شد.
وی در ادامه ضمن اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در جمع مردم زاهدان افزود: در زمان خدمتگزاری این دولت برای حل مشکلات، محرومیت زدایی و کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان گام‌های جدی برداشته خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با برخورداری از ظرفیت‌های فراوان در بخش کشاورزی، بازرگانی و تجاری و داشتن ظرفیت تولید ۶۰ نوع از صنایع دستی قابلیت‌های بالایی دارد، گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب، ظرفیت‌های کشاورزی، ظرفیت تولید در چند رشته صنایع دستی و بهره‌مندی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری از نبود سرمایه‌گذاران رنج می‌برد.
معاون رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به جلب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه و نگرانی دولت تدبیر و امید تامین نیازهای مردم و ایجاد رفاه اجتماعی است. رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: مسائلی را که مسوولان محلی مطرح کردند از طریق مسوولان مرتبط پیگیری می‌کنم.
به گزارش خبرگزاری ایرنا فرماندار قصرقند نیز در این مراسم خواستار توجه بیشتر دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شد و گفت: این شهرستان به توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای به ویژه راه روستایی، ساخت بیمارستان و سدسازی نیازمند است. کوروش محمدی همچنین بر استقرار ادارات و دستگاه‌های دولتی برای خدمات‌رسانی مطلوب به اهالی شهرستان تازه ایجاد شده قصرقند تاکید کرد و افزود: قصرقند باید با کار و تلاش مضاعف و استفاده از ظرفیت‌های خود در بخش کشاورزی توسعه پیدا کند.
شهرستان قصرقند با ۶۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۲۰ آبادی و روستا و سه بخش (ساربوگ، تلنگ و مرکزی) در فاصله ۶۵کیلومتری مرکز شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این شهرستان دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله تپه دمبیگان، تپه سیاه بن، قلعه قصرقند و سنگ نگاره‌های کاجو گرداک و تنگ‌سر است که بخشی از این آثار در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌اند.