شانا- روند نادرست خصوصی‌سازی در پتروشیمی در دولت گذشته ضربه سنگینی به توسعه این صنعت وارد کرد. عباس شعری‌مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در مراسم قدردانی از «استادان و کارآفرینان صنعت پلیمر» با بیان اینکه اشتباهات اصلاحات ارضی در پتروشیمی تکرار شده، گفت: در اصلاحات ارضی زمین‌های بزرگ را به قطعات کوچک تقسیم کردند که به یک معضل بزرگ بدل شد.
شعری‌مقدم افزود: این اتفاق یک بار در پتروشیمی تکرار شد و صنعت پتروشیمی را تکه تکه کردند و به گروهی از افراد واگذار کردند که تنها دنبال اهداف کوتاه‌‌مدت و سود بیشتر بودند.
معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه درآمد ناشی از فروش محصولات پتروشیمی طی ٣ سال گذشته سالانه بیش از ٢٠ میلیارد دلار بوده‌، افزود: از این مقدار فروش، ٢٠ درصد آن یعنی ٤ میلیارد دلار، سودحاصل از فروش بودکه به جای این که صرف توسعه صنعت پتروشیمی شود، میان شرکت‌های مختلف تقسیم شد و آنها نیز آن را میان سهامداران تقسیم کردند.‌
وی افزود: در گذشته این میزان سود ۷/۲ میلیارد دلار بودو با این که رقمش کمتر بود؛ اما صنعت پتروشیمی بسیار پیشرفت کرد.‌
شعری‌مقدم به دوران اوج صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در آن دوران سخت ده‌ها میلیون دلار محصولات پتروشیمی به سوی بازارهای هدف ارسال می‌شد که اعتبارات زیادی را برای پتروشیمی به وجود آورد.
وی افزود: هم‌اکنون مجموعه یکپارچه پتروشیمی به هم ریخته و دچار مشکل اعتباراست.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه نواقص این نوع خصوصی‌سازی زیاد است، به یک جمله اکتفا کرد و گفت: «مدیرانی که تنها برای رضایت خاطر سهامداران تلاش می‌کنند، در دراز‌مدت شرکت را نابود می‌کنند.»