فارس- وزیر امور خارجه ایران به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه ۵ کشور ساحلی دریای خزر دیروز ـ دوشنبه - راهی مسکو شد. محمدجواد ظریف به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه ۵ کشور ساحلی دریای خزر ایران، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه و قزاقستان دیروز راهی مسکو محل برگزاری این اجلاس ‌شد. نشست وزرای خارجه قرار است امروز در مسکو برگزار شود و دستورکار این نشست بررسی پیش نویس بیانیه چهارمین نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر است که قرار است شهریور ماه در آستاراخان روسیه برگزار شود. نشست مقدماتی و کارشناسی ۵ کشور ساحلی دیروز در محل ساختمان مرکز تجارت جهانی در مسکو برگزار شد و ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ریاست هیات ایرانی را در این نشست برعهده داشت.

نماینده ایران در گروه کاری خزر با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای همسایه خزر در آستاراخان روسیه تا چند ماه آینده گفت: «قبل از برگزاری اجلاس سران، پیش نویس بیانیه و همچنین رژیم حقوقی دریای خزر باید نهایی شود تا در اجلاس سران به امضا برسد.»

رحیم‌پور تشریح کرد: «در این اجلاس کاری در بسیاری از موارد تفاهم حاصل شد و برخی مسائل باقیمانده نیز در اجلاس امروز وزرای خارجه تصمیم‌گیری و نهایی خواهد شد، اما درباره رژیم حقوقی دریای خزر هنوز کارهای بیشتری باقی مانده است.» معاون آسیا-اقیانوسیه وزیر امور خارجه تایید کرد: «احتمال می‌رود پس از اجلاس گروه کاری خزر در مسکو، اجلاس دیگری قبل از جلسه سران در تهران برگزار شود.»

ظریف در این سفر ضمن دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود با دیگر مقامات شرکت‌کننده در این نشست به رایزنی می‌پردازد. این دومین سفر ظریف به مسکو در طی تصدی این سمت است. اولین سفر ظریف به روسیه اواخر سال ۹۲ صورت گرفت.