گروه بورس- با وجود حمایت‌های صورت گرفته از بازار سرمایه، روز گذشته فرابورس ایران به سرمایه‌گذاران روی خوش نشان نداد، به طوری که 101 میلیون و 221 هزار سهم معامله شده در این بازار به ارزش 700 میلیارد و 740 میلیون ریال در فضای منفی مورد معامله قرار گرفت.

شاخص بازار فرابورس نیز پس از 44 هزار و 837 دفعه معاملاتی با کاهش 40/1 واحد به 10/776 واحد رسید.
در این بازار به دنبال بازگشایی نماد معاملاتی شرکت سیمان لار سبزوار پس از برگزاری مجمع عمومی، این نماد با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد به بازار بازگشت و با
72/9 درصد افزایش قیمت مواجه شد؛ پس از آن بیمه نوین، نیروسرمایه، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و بیمه «ما» از بیشترین رشد قیمت برخوردار شدند و بیشترین کاهش قیمت هم نصیب صنعتی مینو و مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن شد.
از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی و در بخش اوراق با درآمد ثابت، بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 36 هزار و 995 برگه گواهی سپرده انصار تعلق یافت و در بازار ETF هم بیشترین حجم معامله را جابه‌جایی 204 هزار و 128 واحد صندوق قابل معامله سرمایه‌گذاری اطلس به خود اختصاص داد. امتیاز تسهیلات مسکن نیز به قیمت 705 تا 729 هزار ریال مبادله شد. رقابت در دقایق پایانی جلسه معاملاتی در نماد سکارآفرین تا قیمت 4 هزار و 210 ریال برای این سهم رقم خورد و ادامه رقابت به روز شنبه ششم اردیبهشت ماه موکول شد. ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی حق‌تقدم خرید سهام شرکت صنعتی بهپاک (سهامی عام)، از طریق سامانه معاملات بازار پایه توافقی از دیروز بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و بدون محدودیت حجمی در هر سفارش (بلوک) امکان‌پذیر شد.
مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام شرکت سیمان مجد خواف در روز شنبه ششم اردیبهشت‌ماه تمام و نماد آن متوقف خواهد شد. همچنین مدت اعتبار اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که پانزدهم اردیبهشت‌ماه 90 صادر شده بود جهت نقل و انتقال (خرید و فروش و هبه) و استفاده از تسهیلات از محل آن به پایان می‌رسد و نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات روز دوشنبه مورخ پانزدهم اردیبهشت ماه متوقف می‌شود. مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان نیز از روز شنبه ششم اردیبهشت‌ماه تا روز دوشنبه پنجم خردادماه تمدید شد.
براساس این گزارش سازمان خصوصی‌سازی نیز اعلام کرده که 499 سهم معادل 90/49 درصد از سهام کنترلی شرکت مهندسین مشاور نیرو (سهامی خاص) که به شرکت مادر تخصصی ساتکاب تعلق دارد را به‌طور یکجا و نقد یا نقد و اقساط (40 درصد نقد، مابقی اقساط 2 ساله با نرخ 15 درصد) با قیمت پایه کل 50 میلیارد و 266 میلیون و 286 هزار ریال، در بازار سوم فرابورس ایران هفتم اردیبهشت‌ماه به فروش می‌رساند.