رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: دومین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و متالوژی، تیرماه سال ۹۳ در استان زنجان برگزار می‌شود. به گزارش ستاد خبری نمایشگاه، مهندس علی معصومی افزود: این نمایشگاه به‌منظور تحقق اهداف زیربنایی استان و تعامل بیش از پیش مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی، اساتید دانشگاه‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی در بخش معدن برگزار خواهد شد.

وی درباره توانمندی‌های استان زنجان در بخش معدن گفت: این استان به‌عنوان یکی از قطب‌های معدن و صنایع معدنی در کشور محسوب می‌شود و با توجه به وجود معادن غنی و سرشار در این استان، برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در استان از اهمیت بیشتری برخوردار است. معصومی درباره صادرات بخش معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: در ۱۰ ماه منتهی به پایان دی‌ماه سال گذشته در مجموع ۲۳۹ میلیون دلار کالا از استان زنجان به خارج از کشور صادر شد که سهم بخش معدن ۵۷ و سهم صنعت ۲۹ درصد بود.

وی اهداف برگزاری نمایشگاه معدن و صنایع معدنی را تکمیل زنجیره تولید برای دستیابی به محصولات و خدمات با ارزش افزوده بالاتر و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ذکر کرد و افزود: افزایش تولید مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی به‌طور مستمر و رشد صادرات از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است. وی اظهار کرد: دومین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و متالوژی، از سوم تا ششم تیرماه سال ۹۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان در فضایی به مساحت پنج هزار مترمربع برگزار می‌شود. به گفته معصومی نمایشگاه کاسپین به‌عنوان وسیع‌ترین فضای نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود. ساعات بازدید از نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۱ تعیین شده است. براساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در نمایشگاه به وب‌سایت www.rastak-expo.com مراجعه و یا با شماره ۷-۸۸۳۴۶۴۵۵ تماس حاصل فرمایند.